فرماندار هریس از برخورد جدی و قانونی با متصرفان و متجاوزان منابع طبیعی و اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صابر تقویمی در جلسه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان هریس، صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی را وظیفه همگانی برشمرد و افزود: در حفظ  منابع طبیعی و اراضی ملی تمام ادارات، نهادها و آحاد مختلف مردم مسئولند و باید هرگونه تخلف و قانون شکنی را به مراجع قانونی اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.


وی، با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهرستان هریس خصوصاً در حریم رودخانه‌ها ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می‌گیرد گفت: اینگونه ساخت و سازها غیر قانونی بوده و باعث تخریب و تهدید محیط زیست منطقه می‌شود و باید هرچه سریعتر نسبت به قلع و قمع این گونه تصرفات غیرقانونی اقدام شود.


تقویمی یکی دیگر از مسائل تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی را کوچ عشایر عنوان کرد و از اداره عشایر هریس خواست با توجه به فرا رسیدن زمان کوچ عشایر، تمام شرایط لازم را برای جابجایی این عزیزان فراهم کنند تا در موقع کوچ شاهد تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی نباشیم.


در ادامه این جلسه رئیس دادگستری هریس نیز از شناسایی بیش از 60 هکتار از اراضی ملی در سه روستای این شهرستان خبر داد.


عیسی شکرزاده افزود: در راستای احیاء و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی شهرستان هریس مأموران گشت منابع طبیعی موفق به کشف 60 هکتار از اراضی ملی در سه روستای گلدیر، شهسوار و تازه کند سرند این شهرستان شدند.


وی در ادامه به حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: همه باید برای حفظ و صیانت از اراضی ملی تلاش کنیم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.