به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز سه شنبه در آیین گشایش نخستین جشنواره نوروزی نان و شیرینی‌های سنتی روستای قاضی‌جهان از توابع شهرستان آذرشهر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های روستاییان کشور در دی ماه سال جاری، گفت: استان آذربایجان شرقی در این نمایشگاه رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرد و این نشان می‌دهد که روستاهای استان ظرفیت لازم برای رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند.
وی همچنین توجه دولت تدبیر و امید به روستاها را یادآور شد و گفت: دولت در سخت‌ترین شرایط از نظر درآمدهای نفتی نیز اعتبارات دهیاری‌ها را با افزایش سه برابری تخصیص داده است.
کرمی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در این دولت، قیر رایگان برای آسفالت‌ریزی به دهیاری‌ها تحویل شد، روند صعودی برخورداری روستاهای استان آذربایجان شرقی از اینترنت پرسرعت از 157 روستا به 1100 روستا را نیز از دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.
فرماندار آذرشهر هم در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های منحصر بفرد روستاهای این شهرستان، روند تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان را مطلوب خواند و گفت: اتکا به ظرفیت‌های منطقه‌ای با هدف تولید و ایجاد رونق اقتصادی در کنار توجه به صادرات محصولات تولیدی در شهرستان دنبال می‌شود.
الهیاری برگزاری این جشنواره را در راستای اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تلاش می شود تا مردم مطابق شرایط جامعه و بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده به رشد اقتصادی نایل شوند.
فرماندار آذرشهر از ایجاد بازارچه آجیل و خشکبار آذرشهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با رفع مشکلات موجود و راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، روند توسعه منطقه شتاب می گیرد.
جشنواره نوروزی نان و شیرینی‌های سنتی روستای قاضی‌جهان از توابع شهرستان آذرشهر تا 27 اسفند در محوطه کتابخانه عمومی این روستا برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.