امیر تقی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شورای داوری طرح ها و برنامه های پیشنهادی سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی در محورهای 15 گانه برگزار و از 25 طرح پیشنهادی، تعداد 17 طرح پیشنهادی به تصویب شورای داوری رسید تا برای سال 96 مورد حمایت این اداره کل در راستای توانمندسازی اجتماعی تشکل های مردم نهاد و حمایت روش مند و موثر از طرح ها و برنامه ها قرار گیرد.
وی اظهار کرد: سمن ها بهترین محفل برای بازسازی فرهنگی و اجتماعی جامعه و کمک دولت برای فرهنگ سازی در موضوع های مختلف در جامعه هستند.
تقی زاده با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم ‌نهاد در حل معضلات و مسایل فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: این تشکل‌ها می‌ توانند در بازسازی و ارتقای فرهنگ جامعه و ساختن انسان‌های توسعه‌ یافته بهترین نقش را داشته باشند.
تقی زاده خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، حلقه وصل دولت و مردم هستند و نقش مهمی در رفع نیازهای جامعه ایفا می ‌کنند.
وی با بیان اینکه توسعه سازمان ها و تشکل های مردم نهاد از سیاست های جدی دولت تدبیر وامید است، گفت: دولت فعلی از تشکل های مردم نهادی که در موضوعات مختلفی از قبیل مسائل اجتماعی، فرهنگی و علمی تشکیل می شوند، استقبال می کند و در این راستا لازم خواهد بود سمت و سوی سازمان ها مردم نهاد متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با تاکید بر حمایت دولت تدبیر و امید از فعالیت تشکل های غیردولتی، از فعالیت 635 سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و مشارکت آنها را در اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی، کمک فکری به مسوولان، جلب مشارکت های مردمی، جذب سرمایه ها و منابع کوچک و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی خواستار شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.