به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجوز برای مالکان خانه هایی که علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری هستند و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اسکان میهمانان می کنند، صادر می شود.
وی اظهار کرد: این اقدام به‌ منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر بر اماکن اسکان و خانه‌های مسافر در استان و شناسایی و جلوگیری از فعالیت خانه مسافرهای فاقد مجوز و غیرقانونی انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، ضرورت ساماندهی اقامت مسافران نوروزی و نظارت بر تاسیسات گردشگری، این اداره کل آماده است با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه نسبت به صدور مجوز خانه مسافر اقدام کند.
آبدار از مالکانی که در این زمینه اعلام آمادگی می کنند، دعوت کرد با مراجعه به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی واقع در خانه حیدرزاده در کوی مقصودیه تبریز نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.
وی گفت: این فراخوان به منزله اخطار به واحدهای اقامتی غیرمجاز و فاقد پروانه بوده که اقدام به ارائه خدمات می کنند و در صورت مشاهده و گزارش، اقدام قانونی لازم به عمل می آید.
آبدار از گردشگرانی که وارد استان می شوند، خواست در اماکن اقامتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقامت کنند.
آذربایجان شرقی با 125 هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیر دارای حدود 8 هزار و 765 تخت اقامتی دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.