به گزارش ایرنا، فرماندار عجب شیر روز چهارشنبه در آیینی که به همین مناسبت در مدرسه دخترانه صفا برگزار شد گفت: دانش آموزان در جشن نیکوکاری، درس محبت را به زیبایی به تصویر می کشند و در سطح جامعه آن را نشر می دهند.
سید شمس الدین مراثی با اشاره به اینکه دانش آموزان قلب مهربانی دارند و نوع دوست هستند، افزود: آنان نشاط، شور و شادی های خود را با همنوعان خود تقسیم کرده و آن ها را نیز در شادی های خود شریک می کنند.
وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در آشنایی دانش آموزان با مفهوم کمک به هم نوع مفید بوده و روحیه احسان و نیکوکاری را در آنها تقویت می کند.
مدیر آموزش و پرورش عجب شیر نیز در این آیین گفت: جشن نیکوکاری به عنوان یک سنت حسنه هر سال در سطح جامعه و مدارس به منظور کمک به دانش آموزان و خانواده های نیازمند برگزار می شود.
محمدعلی صمدزاده، افزود: این جشن با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان همگام با سایر اقشار جامعه در تمامی مدارس این شهرستان برگزار می شود.
وی، ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی و برانگیختن نیت خیرخواهانه مردم و بویژه دانش آموزان را از اهداف این حرکت فرهنگی عنوان کرد و اضافه کرد: ترویج فرهنگ حسنه کمک به نیازمندان باید در بین نسل های آینده جامعه نهادینه شود.
115 مدرسه در پایه های مختلف شهرستان عجب شیر فعال بوده که از این تعداد 92 مدرسه دولتی و 23 مدرسه غیردولتی است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.