شهردار تبریز با تاکید بر این‌که توسعه فضای سبز، نیازمند نگرش محققانه به اقلیم و وضعیت منابع آبی است، گفت: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، توسعه فضای سبز را با در نظر داشتن همین دو عامل تعیین‌کننده، در دستور کار خود قرار داده است .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صادق نجفی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی باغ گیاه‌شناسی و بوستان شهدای آتش‌نشان با بیان این مطلب اظهار کرد: توسعه فضای سبز، امری نیست که با نگاه سنتی و بی‌رویه نتیجه‌بخش باشد؛ توجه به ابعاد تحقیقاتی و پژوهشی، ضرورت مهم این حوزه اجرایی است . 
وی افزود: شهرداری تبریز، در کنار تملک‌های قابل‌توجه، مطالعات فضای سبز را در هر دو موضوع منابع آبی و تعریف گونه‌های مقاوم اجرا کرده که تاثیرات آن در پروژه‌های انبوه‌کاری‌ و گل‌کاری‌های فصلی در سطح شهر بارز است . 
شهردار تبریز پروژه باغ گیاه‌شناسی را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: احداث و تکمیل این پروژه در مدت زمانی کمتر از یک سال با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هدفگذاری شده و با بهره‌برداری از آن، گام مهمی در زیرساخت‌های تحقیقاتی حوزه فضای سبز خواهد داشت . 
نجفی طراحی نقشه کاشت گیاهان و تشخیص زیست‌بوم‌های متناسب را از اهداف مطالعاتی این مرکز خواند و گفت: گونه‌های مقاوم، سازگار و زیبای فضای سبز، در صورت تائید در مراحل تحقیقاتی این مرکز، در قالب کشت‌های گسترده در سطح شهر مورد استفاده قرار خواهند گرفت . 
 وی توسعه فضای سبز در توپوگرافی طبیعی محدوده پارک را فاز دیگر این پروژه خواند و گفت: با کاشت انبوه درخت و درختچه‌، این بوستان به همراه بوستان‌های ائل باغی، عباس‌میرزا، صائب و بهاران در مجاورت اتوبان کسایی، کمربند سبزی را تشکیل می دهد که چشم انداز آن، مطابق جهت‌گیری توسعه شهر به سمت جنوب است .     شهردار تبریز همچنین احداث بوستان شهدای آتش‌نشان را از برنامه‌های شهرداری تبریز در توسعه پارک‌های محله‌ای خواند و افزود: این پارک، پس از درختکاری و تجیهز، در خدمت شهروندان خواهد بود . 
شهردار تبریز در مراسم  آغاز عملیات اجرایی باغ گیاه‌شناسی و بوستان شهدای آتش‌نشان، با غرس یک اصله نهال بید، در برنامه های هفته منابع طبیعی مشارکت کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.