به گزارش ایرنا، شهردار تبریز روز سه شنبه در این آئین با بیان اینکه توسعه فضای سبز، امری نیست که با نگاه سنتی و بی‌رویه نتیجه‌بخش باشد گفت: توجه به ابعاد تحقیقاتی و پژوهشی، ضرورت مهم این حوزه اجرایی است.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز مطالعات فضای سبز را در هر دو موضوع منابع آبی و تعریف گونه‌های مقاوم اجرا کرده که تاثیرات آن در طرح ‌های انبوه‌کاری‌ و گل‌کاری‌های فصلی در سطح شهر بارز است.
شهردار تبریز با اشاره به طرح باغ گیاه‌شناسی یادآوری کرد: احداث و تکمیل این طرح در مدت زمانی کمتر از یک سال با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هدف گذاری شده و با بهره‌برداری از آن، گام مهمی در زیرساخت‌های تحقیقاتی حوزه فضای سبز برداشته می شود.
نجفی، طراحی نقشه کاشت گیاهان و تشخیص زیست‌ بوم‌های متناسب را از اهداف مطالعاتی این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: گونه‌های مقاوم، سازگار و زیبای فضای سبز، در صورت تائید در مراحل تحقیقاتی این مرکز، در قالب کشت‌های گسترده در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح، توسعه فضای سبز در توپوگرافی طبیعی محدوده پارک اجرا می شود، گفت: با کاشت انبوه درخت و درختچه‌، این بوستان به همراه بوستان‌های ائل باغی، عباس‌میرزا، صائب و بهاران در مجاورت اتوبان کسایی، کمربند سبزی را تشکیل می دهد که چشم انداز آن مطابق جهت‌گیری توسعه شهر به سمت جنوب است.
شهردار تبریز احداث بوستان شهدای آتش‌نشان را از برنامه‌های این شهرداری در توسعه پارک‌های محله‌ای اعلام و اظهار کرد: این پارک پس از درختکاری و تجیهز در خدمت شهروندان قرار می گیرد.
نجفی با تاکید بر این‌که توسعه فضای سبز، نیازمند نگرش محققانه به اقلیم و وضعیت منابع آبی است، افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، توسعه فضای سبز را با در نظر گرفتن همین دو عامل تعیین‌کننده، در دستور کار خود قرار داده است.
در این مراسم شهردار تبریز با کاشت یک اصله نهال بید در برنامه های هفته منابع طبیعی مشارکت کرد.
پارک و باغ گیاه شناسی طی تفاهم نامه دو جانبه بین سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در وسعت 29 هکتار احداث می شود.
در این آئین احداث بوستان شهدای آتش‌نشان در بلوار آیت‌الله ملکی تبریزی(ره) نیز آغاز شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023//6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.