به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تلاش های شبانه روزی ماموران انتظامی در پیشگیری و نیز مقابله با انواع جرائم از جمله سرقت و قاچاق مواد مخدر و کالا در سال های اخیر قابل توجه بوده و کاهش میزان جرائم در این شهرستان مهر تاییدی بر این امر است.
وی ادامه داد: 85 درصد سرقت های اتفاق افتاده در این شهرستان در طول یک سال اخیر توسط ماموران تلاشگر این نیرو کشف و مجرمان به مراجع قضائی و قانونی تحویل داده شده اند.
وی اضافه کرد: در راستای تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه، نیروی انتظامی این شهرستان در مبارزه با کالای قاچاق موفق به کشف انواع مواد آرایشی و بهداشتی، البسه قاچاق، تجهیزات ماهواره ای، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، گوشی های قاچاق و برخی از اجناس و کالاهای غیرمجاز شده است.
وی گفت: نظارت و کنترل مستمر پلیس در نقاط مختلف شهر از جمله ایجاد سه ایستگاه پلیس در میادین پرتردد و مبادی ورودی شهر از جمله اقدامات انجام شده در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش جامعه بوده است.
فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به رویکرد فرهنگی این نیرو برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی افزود: بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و اجتماعی از جمله بکارگیری روانشاسان مجرب در کلانتری ها از جمله فعالیت ها و طرح های موثر در این راستا بوده است.
اصلانی فر ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی جامعه با ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و با استفاده از ابزارهای رسانه های و ضدفرهنگی، اجرای طرح های پیشگیری و نیز فرهنگ سازی در بین خانواده ها بهترین راهکار برای مقابل با این توطئه های شوم است.
وی با تاکید بر لزوم توجه خانواده ها در زمینه نظارت بر رفتارهای اجتماعی کودکان و فرزندان در روزهای آخر سال برای پیشگیری از بروز هرگونه حوادث ناگوار اضافه کرد: همراهی و مشارکت فعال والدین در خانواده ها با پلیس برای اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب های اجتماعی به ویژه در چهارشنبه آخر سال ضروری است.
وی گفت: ماموران انتظامی مراغه در راستای تامین امنیت اجتماعی در روزهای آخر سال، از چند ماه پیش از این، برخورد با تولید، توزیع و عرضه کنندگان وسایل محترقه و آتش زای خطرناک را تشدید کرده اند.
وی در ادامه خواستار فرهنگ سازی و همراهی خانواده ها با فرزندان خود در آیین های روزهای آخر سال افزود: والدین نباید برای شادی خود، اقدام به استفاده از وسایل محترقه و خطر آفرین کرده و با حضور در کنار فرزندان و اجرای آیین های سنتی این روزها را خاطره انگیز تر و سالم تر برگزار کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.