به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز دوشنبه همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تحول اساسی در فضای سبز عون‌بن‌علی افزود: روش‌های مکانیزه آبیاری، شهر تبریز را از یک موهبت سبز و ارزشمند برخوردار ساخته است.
وی با بیان این‌ که حرکت کلی فضای سبز تبریز در مدار یک برنامه مدون مطالعاتی پیش می‌رود، یادآوری کرد: شهرداری تبریز ماموریت‌های زیست‌محیطی خود را با پشتوانه نیازسنجی‌های لازم، با جدیت پیگیری می‌کند.
شهردار تبریز اظهار کرد: در نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری تبریز به عنوان یکی از پازل‌های مدیریتی شهر، تمام ظرفیت های خود را در خدمت بهبود سرانه سبز شهر به کار گرفته است.
نجفی، ادامه داد: این امر تاکنون با هماهنگی و تعامل سازنده دستگاه‌های مرتبط همراه بوده که از جمله می‌توان به حمایت اداره‌کل راه ‌و ‌شهرسازی برای احداث 11 پارک محله‌ای و انبوه‌کاری 450 هکتاری در آرپا دره‌سی اشاره کرد.
وی حفاظت از منابع آبی را از جهت‌گیری‌های مهم فضای سبز شهرداری تبریز خواند و گفت: پرهیز از آبیاری‌های دستی، اجرای فناوری‌های آبیاری و انتخاب گونه‌های مقاوم درخت و گل، موجب شده در یک سال اخیر، 500 هزار مترمکعب در مصرف آب خام شهر صرفه‌جویی شود.
شهردار تبریز با اشاره به این که سعی می شود توسعه فضای سبز با توزیع متناسب در سطح شهر همراه باشد، اظهار کرد: اجرای جنگل‌کاری در مجاورت 50 هکتار از آرامستان وادی رحمت و شهرک اندیشه، نقش موثری در تلطیف وضعیت آب‌ و ‌هوایی این محدوده صنعتی شهر می شود.
نجفی حفاظت از کاربری‌های فضای سبز را ضرورت نخست توسعه فضای سبز خواند و افزود: در سال‌های نه چندان دور، با تعریف نادرست منابع درآمدی، شاهد تغییر کاربری مجموعه باغلارباغی در کمیسیون ماده 5 بودیم.
وی گفت: با حمایت‌های مدیریت استان، کاربری فضای‌سبز در این تفرجگاه مهم تثبیت و در طرح‌های کاشت بهاره 96 لحاظ شده است.
نجفی ادامه داد: حدود 5 هکتار از وسعت ائل‌گلی، سالیان متمادی با وضعیت بلاتکلیف مواجه بود و شهرداری تبریز با صرف 75 میلیارد ریال علاوه بر نجات باغات این وسعت از خشکی و نابودی قطعی، مشکل چندین ‌ساله مالکان آن‌ها را نیز مرتفع کرد.
وی گفت: با وجود این ‌که اتوبان کسایی از لحاظ قانونی در اختیار شهرداری تبریز نیست، در یک سال گذشته، بدنه‌سازی سبز در شیب‌های تند این اتوبان اجرا شده است.
نجفی افزود: با تداوم این اقدام ها به استقبال بهار 96 می‌رویم و امید است با مشارکت شهروندان و حمایت مدیریت استان، بتوان کاستی‌های تاریخی فضای سبز شهر را جبران کرد.
هفته منابع طبیعی از 15 اسفند تا 21 این ماه برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.