به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی این شهرستان، افزود: بدهی شهرداری عجب شیردر سال 95به کتابخانه های عمومی، 700 میلیون ریال است که با توجه به پرداخت نشدن این مطالبه، کتابخانه ها طبق قانون مجاز هستند رقم یادشده را از حساب شهرداری برداشت کنند.
وی گفت: وضعیت درآمدی کتابخانه ها مطلوب نیست و امیدواریم که شهرداری ها در پرداخت این سهم به کتابخانه های عمومی سریع تر اقدام کنند.
مراثی افزود: در زمان حاضر سه کتابخانه اصلی در این شهرستان وجود دارد که میزان کتاب های موجود آنها جوابگوی نیاز علاقه مندان نیست.
وی از فعال شدن کتابخانه عمومی در شهر جوان قلعه خبر داد و گفت: اقدام های لازم در این خصوص انجام شده است و ظرف یک ماه آینده این کتابخانه فعال می شود.
فرماندار عجب شیر مشارکت خیران در تامین هزینه های کتابخانه عمومی را خواستار شد و افزود: تشکیل انجمن خیران کتابخانه ‌ساز و تأسیس کتابخانه‌ های نهادی و مشارکتی راهکاری مهم برای توسعه فعالیت‌ های کتاب‌ خوانی است.
مراثی با بیان اینکه فضای کتابخانه ای در این شهرستان ظرفیت توسعه و گسترش بیشتری را دارد، ادامه داد: باید با ایجاد فرهنگ کتابخوانی زمینه رسیدن جامعه به پیشرفت را فراهم کرد.
مراثی همچنین معرفی کتاب های موجود در کتابخانه این شهرستان در روزنامه های محلی را خواستار شد و افزود: با همکاری اداره آموزش و پرورش و کتابخانه باید تمام دانش آموزان در این نهاد عضو شوند.
وی گفت: همچنین راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی به دلیل وسعت و بافت جغرافیایی این شهرستان ضروری بوده و یکی از بهترین راه حل ها برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.