جمشید نظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله حوزه ورزش و جوانان استان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار نفر به تعداد ورزشکاران رسمی و بیمه شده استان در رشته های مختلف و رده های سنی گوناگون افزوده شده است.
وی، واگذاری طرح های نیمه تمام ورزشی و اماکن مختلف ورزشی استان را یکی از رویکردهای مهم اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سالجاری بیان و اظهار کرد: طی امسال در بخش واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی صرفه جوئی 50 میلیارد ریالی را تجربه کردیم.
نظمی با بیان اینکه طی این مدت از مجموع 430 اماکن ورزشی استان تعداد 200 مورد به بخش های غیردولتی واگذار شده است، یادآور شد: یکی از سیاست های اصلی وزارت ورزش و جوانان واگذاری بخش اعظمی از وظایف به بخش های خصوصی است تا از این بابت ضمن صرفه جوئی در هزینه های مربوطه، نسبت به درآمد زائی ادارات کل نیز اقدام شود.
وی افزود: بر همین اساس اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن صرفه جوئی 50 میلیارد ریالی در حوزه واگذاری اماکن ورزشی، حدود 40 میلیارد ریال نیز از این بابت درآمد زائی داشته است.
نظمی ادامه داد: در بحث واگذاری سالن ها و اماکن ورزشی تحت مدیریت ورزش و جوانان، نیازهای هیات های ورزشی تعیین و کسر شده و اوقات فراغت این اماکن به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی، از آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان برای واگذاری تمامی ورزشگاه ها، سالن ها و اماکن ورزشی به بخش خصوصی و باشگاه های ورزشی خبر داد و گفت: در این زمینه متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل در جریان کم و کیف واگذاری ها قرار بگیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با بودجه های دولتی نمی توان نسبت به نگهداری و تامین نیازهای اماکن ورزشی اقدام کرد، دعوت از بخش خصوصی برای بهره برداری و مدیریت این اماکن را در راستای تقلیل هزینه های جاری ارزیابی کرد.
نظمی، مجموع اعتبارات هزینه ای سالجاری ورزش و جوانان آذربایجان شرقی را 80 میلیارد ریال اعلام کرد که از این مبلغ تاکنون 68 درصد معادل 54 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بودجه عمرانی امسال این اداره کل معادل 177 میلیارد ریال است که از این مبلغ نیز تاکنون 67 میلیارد ریال معادل 38 درصد تخصیص یافته است.
نظمی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات فوق، طی سالجاری بودجه ای معادل 70 میلیارد ریال نیز از منابع ملی و استانی برای مناطق کمتر توسعه یافته استان تخصیص یافته که برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در این مناطق هزینه می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از اختصاص 68 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام استان در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که پارسال از این محل اعتباری برای آذربایجان شرقی تخصیص نیافته بود.
نظمی، واگذاری تعداد 33 طرح نیمه تمام به بخش خصوصی را از اولویت های مهم اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد که در این زمینه، دهه فجر امسال یکی از طرح های مهم استانی با برگزاری آگهی مشارکت به بخش خصوصی واگذار شد.
وی، واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را تابع مقررات خاص بیان و تاکید کرد: بهره برداری از این اماکن با توجه به میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی تعیین و قرارداد آن منعقد می شود.
نظمی، با اشاره به اینکه امسال اعتباری معادل 80 میلیارد ریال برای تعداد یازده پروژه ورزشی استان تخصیص یافته است، گفت: با استفاده از ظرفیت های شهرستانی و خیران می توان برای تکمیل پروژه های ورزشی بهره گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دست یابی به مدال های جهانی و المپیکی با استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد یکی از برنامه های اولیت دار و مهم این مجموعه در سالجاری است، گفت: در این راستا تعداد 12 رشته ورزشی که در استان قابلیت مدال آوری در میادین بین المللی را دارد ، برنامه ریزی هایی به انجام رسیده است.
وی افزود: آذربایجان شرقی معدن استعدادهای ورزشی است و شعار قهرمان متولد شده و ما باید ستارگان و استعدادها را پرورش دهیم همواره در ورزش استان جاری است و موضوع استعدادیابی مهمترین مقوله ورزش استان برای موفقیت و کسب مدال در المپیک توکیو و بازی های آسیایی جاکارتا است.
نظمی افزود: استعدادها از مدارس شناسایی و در امکانات سخت افزاری هیات های ورزشی و اداره کل سنجش های لازم انجام می شود و در پایان به سوی باشگاه ها و تیم های ملی و فدراسیون ها سوق داده می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دیدگاه خاص این مجموعه به حوزه جوانان، گفت: خوشبختانه در این استان با همکاری همه دستگاه ها توانسته ایم عملکرد مناسبی داشته باشیم.
نظمی افزود: میانگین مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان بالای 80 درصد است که نشان می دهد همه دستگاه ها در راستای عملی کردن مصوبات باهم همکاری و تعامل خوبی داشته اند و تلاش می کنیم اثرات این صورت جلسات برای جامعه جوان ملموس باشد.
وی ادامه داد: طی سالجاری ساماندهی ازدواج جوانان، ارتقای هویت دینی، توسعه و مشارکت جوانان، رفاه و تامین اجتماعی، ارتقا سلامت روانی و جسمانی، ارتقای نقش نهاد خانواده در امور جوانان، ساماندهی شاخص های امور جوانان، کاهش آسیب های اجتماعی و پیگیری مصوبات ستاد ملی ساماندهی جوانان مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.
نظمی با اشاره به افتتاح خانه جوانان استان در تبریز، گفت: این خانه محفلی برای فعالیت سمن های جوانان خواهد بود تا زمینه برای همفکری سازمان های مردم نهاد جوانان فراهم شود و شاهد توسعه سمن ها در سطح استان به خصوص شهرستان ها باشیم.
وی اضافه کرد: ضروری است سازمان های مردم نهاد در شهرستان ها افزایش یابد و ایجاد خانه جوانان استان در تبریز قدم مثبتی برای اجرای بخشی از مصوبات ستادهای ساماندهی خواهد بود.
نظمی، برگزاری مسابقات و همایش های مختلف تفسیر قرآن در میان پرسنل اداره کل ورزش و جوانان، فعال سازی مراکز خانواده و مشاوره ازدواج توسط بخش خصوصی، اجرای تورهای صنعتی ویژه جوانان عضو تشکل های مردم نهاد با هدف افزایش اطلاعات اجتماعی از جمله این برنامه ها طی امسال بوده است.
3038/6183 انتشار دهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.