شهرام خدایی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مرند با بیان اینکه هزینه های جاری کتابخانه های عمومی از محل نیم درصد بودجه شهرداری ها تامین می شود، اظهار کرد: شهرداری ها بر اساس قانون ملزم هستند نیم درصد از بودجه سالیانه خود را در اختیار کتابخانه های عمومی شهر قرار دهند.
وی افزود: این در حالی است که توسعه حوزه فرهنگی نیز یکی دیگر از وظایف شهرداری ها می باشد که کاملا متمایز از اختصاص بودجه نیم درصدی است و ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی باید در راستای توسعه فرهنگ صورت پذیرد.
خدائی با اشاره به واریز نکردن سهم نیم درصدی توسط برخی شهرداری ها، افزود: همه ساله بر اساس ماده 64 قانون الحاق، از حساب شهرداری هایی که سهم نیم درصدی خود را واریز نکرده اند، کسر شده و این پول در کل استان هزینه می شود.
وی ادامه داد: چگونگی هزینه کرد منابع مالی ماده 64 بر اساس دستور نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد که در سال آینده این هزینه در راستای تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی کتابخانه های عمومی استان خواهد بود.
خدائی در خصوص سهم نیم درصدی شهرداری مرند در بودجه سال 95، گفت: دو میلیارد و 490 میلیون ریال سهم نیم درصدی شهرداری مرند از بودجه سال 95 می باشد که تا به امروز فقط 50 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان مرند نیز در این جلسه خواستار شفافیت هزینه کرد پول های ماده 64 قانون الحاق شد و گفت: در سال 94 مبلغ یک میلیارد و 340 میلیون ریال از حساب شهرداری مرند بر اساس همین ماده کسر شده است اما هیچ هزینه ای در کتابخانه های عمومی این شهر صورت نگرفته است.
علیار راستگو با انتقاد از تصویب چنین قانونی، اظهار کرد: دور از انصاف است که پول از حساب شهرداری یک شهر برداشته شود و در عوض برای یک شهر دیگرهزینه شود.
شهرستان مرند دارای 10 کتابخانه عمومی شهری و روستایی می باشد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.