اسماعیل کریمی اصل روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراضی قابل کشت این شهرستان در حال حاضر 80 هزار هکتار است و اگر با روند فعلی تخریب اراضی مقابله نشود این رقم به 40 هزار هکتار کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه مراتع هشترود نیز با خطرات و تهدیدهای جدی مواجه است افزود: تبدیل مراتع به اراضی کشاورزی ممنوع بوده و با متخلفات برخورد جدی خواهد شد.
کریمی اصل ازکشاورزان خواست به منظور جلوگیری از تخریب مراتع، پس ازبرداشت محصول از آتش زدن زمین های کشاورزی و چرای بیش از اندازه دام ها خودداری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در راستای تامین کالاهای اساسی شب عید، تاکنون 6 تن مرغ منجمد در فروشگاه های سطح شهر با قیمت 59 هزار و 500 ریال عرضه شده و درصورت تقاضای بیشتر، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی گفت: 22 تن برنج نیز از سوی اتحادیه تعاون روستایی و اتاق اصناف درچند نقطه شهر و با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت و با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.
کریمی اصل در خصوص ذخیره سازی میوه شب عید نیز افزود: 20 تن سیب درجه یک و 15 تن پرتقال برای شهرستان در نظر گرفته شده است.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت یافته است.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.