به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا سامی روز شنبه در آیین بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی مراغه با اشاره به نقش سازنده و تاثیرگذار اردوهای راهیان نور گفت: این اروهای فرهنگی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان جامعه با فرهنگ جهاد و شهادت است.
وی اضافه کرد: دشمن با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی درصدد جایگزینی فرهنگ منحط غربی به جای فرهنگ و مکتب اسلامی در جامعه بوده و اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان است.
وی ادامه داد: آشنایی و الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا در برابر ترویج سبک زندگی غربی که با استفاده از ماهواره و رسانه های مجازی توسط دشمنان انجام می شود؛ راهبرد فرهنگی و تربیتی اردوهای فرهنگی تربیتی راهیان نور است.
وی اضافه کرد: نظام سلطه با ترویج سبک زندگی غربی در شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی جوانان و نسل های آینده جامعه اسلامی را هدف گرفته است.
وی گفت: راهیان نور تبیین کننده و ترویج کننده فرهنگ شهدا که همان فرهنگ حسینی است برای نسل جوان و آینده ساز جامعه بوده و نسل آینده کشورمان را در برابر هجمه های فرهنگی نظام سلطه بیمه خواهد کرد.
سرهنگ سامی افزود: بهره مندی از فرصت های به وجود آمده در اردوهای راهیان نور برای نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، این نسل را با ابعاد مختلف زندگی شهدا و ایثارگری های رزمندگان آشنا کرده و فرهنگ ایثار و جهاد را در بین آنان نهادینه می کند.
وی با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی مراغه به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: در این کاروان فرهنگی، 120 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های این شهرستان به مدت پنج روز از این مناطق بازدید می کنند.
سرهنگ سامی افزود: در این کاروان فرهنگی و تربیتی دانش آموزان شرکت کننده از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله یادمان های طلائیه، شلمچه، هویزه، دهلاویه و اروندکنار بازدید و با ایثارگری های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا و با آرمان های شهدا تجدید میثاق می کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال تاکنون حدود 2 هزار و 800 نفر از دانش آموزان و اقشار مختلف مردم مراغه در قالب کاروان های راهیان نور عازم مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور شده اند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.