حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی روز پنجشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مراغه افزود: اطاعت از ولایت بزرگترین درسی است که زهرای مرضیه (س) برای تمام بشریت به عنوان الگوی جاودانه، به امت اسلامی آموختند.
وی با اشاره به اینکه حفظ اسلام بر هر فرد مسلمانی واجب است، ادامه داد: جامعه آرمانی اسلامی با تکیه بر تفکر فاطمی و جامعه ای که الگوی تمام نمای آن حسین بن علی (ع) به وجود آمده است؛ برای حفظ ارزش های اسلام تمامی دارایی خود را نثار می کند.
سرایی اضافه کرد: حرکتی که سیدالشهدا (ع) هزار و چهارصد سال پیش از این با شعار 'هیهات من الذله' آغاز کرد، امروز الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در اهل بیت و اسلام ناب محمدی (ص) دارد، گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی امروز به عنوان تنها پرچم دار اسلام ناب محمدی (ص)، ایستادگی و ظلم ناپذیری در برابر قدرت های پوشالی دنیاست و همه آحاد ملت وظیفه دارند از این نظام مقدس صیانت و حفاظت کنند.
سرایی افزود: فرهنگ عاشورا و فرهنگ شهادت موجب پرورش انسان های مخلص و ایثارگری در ایران اسلامی شده که برای تعالی و رشد کشور با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب مجاهدت می کنند و این امر موجب شده که جمهوری اسلامی به عنوان قدرت بلامنازع در دنیا مطرح شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در این آیین گفت: انقلاب سیاسی و اعتقادی که فاطمه زهرا (س) از واقعه عظیم غدیر آغاز کرد و با شهادتش به اوج رساند، موجب روشن شدن جایگاه ولایت به عنوان تنها مسیر مورد قبول دین اسلام برای امت اسلامی شد.
حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده افزود: انقلاب و گفتمانی که حضرت زهرا (س) ترسیم کرد موجب شد مسیر امامت و ولایت حفظ شده و صراط مستقیمی که نبی مکرم اسلام (ص) برای امت اسلامی نشان داده بود، روشن باقی بماند.
وی ادامه داد: اگر روشنگری های حضرت زهرا (س) نبود اثری از دین رسول اکرم (ص) باقی نمی ماند و دشمنان اسلام به راحتی این مکتب ناب را از اذهان مسلمانان پاک می کردند.
فیضی زاده اضافه کرد: همان زهرای اطهر (س) که افتخارش این است که در خانه علی (ع) خانه داری کند، وقتی می بیند که انقلابی های آن زمان نسبت به امامت و ولایت فرسوده و بی تفاوت شده اند، وارد میدان شده و آنان را از خطر انحراف اسلام باخبر کرده و غدیر را برای آن ها یادآور می شود.
وی با بیان اینکه تمامی حرکات حضرت زهرا (س) دارای پیام برای امت اسلامی است، گفت : این روشنگری ها و سئوال های بزرگی که در امت اسلامی حتی بعد از شهادت ایشان نیز ادامه پیدا کرد، از جمله پنهان بودن قبر شریف ایشان دارای پیام بزرگی برای امت اسلامی است.
فیضی زاده خاطر نشان کرد: درس بزرگ حضرت زهرا (س) برای همه امت اسلامی روشنگری برای آحاد جامعه اسلامی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) با حضور دسته جات عزاداری حسینی و نیز برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات در سطح شهر به مناسبت ایام فاطمیه در مراغه برگزار است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی ** انتشار :محمد رستگار
7487/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.