دبیر جشنواره عکس سرخاب در این خصوص روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف ثبت زیبایی های تبریز در آستانه تبریز 2018 در 2 بخش حرفه ای و برگزیدگان مردمی برگزار می شود.
داود هوشیار محورهای این جشنواره را زیبایی ها، جاذبه های گردشگری و معماری شهر تبریز عنوان کرد.
وی افزود: عکاسی رنگی از طرح ها، پل ها، برج ها، نمادها و جاذبه های گردشگری، مجتمع های فرهنگی و تفریحی مدرن، اماکن مذهبی، تاریخی، نماهای داخلی و بیرونی مساجد، تکایا، زیارتگاه ها، خانه های قدیمی، بناهای تاریخی، معاصر و مدرن از موضوعات عکاسی این جشنواره است.
هوشیار اعلام کرد: ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از هشت اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه دارد.
شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و بر این اساس نهادهای دولتی، غیردولتی و خصوصی مرتبط، برجسته سازی این فرصت را در دستور کار قرار داده اند.
سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد که در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب شد.
شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.