رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی نسبت به شانتاژهای برخی افراد و رسانه‌ها که عدم اعزام اورژانس هوایی به ارتفاعات میشو مرند را علت فوت کوهنورد47ساله اعلام کرد بودند، واکنش نشان داد.

روزبه رجایی غفوری در گفت‌وگو با ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی کافی از شرایط و ضوابط اعزام بالگرد و به سهو، اظهارنظرهایی در فضای مجازی  منتشر می‌کنند که نه تنها باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی مردم می‌شوند، از طرف دیگر فعالیت‌های ارزنده اورژانس هوایی را نیز نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اعزام بالگرد شرایط خاصی از جمله عدم تداخل با تاریکی و مه آلود بودن هوا، وجود پد فرود مناسب و ..‌ می‌طلبد، یادآور شد: در کل کشور بالگردهای اورژانس دید در شب ندارند.

وی گفت: زمانی که ماموریت پرواز به هوانیروز اعلام شد، به علت شرایط جوی نامناسب و مه آلود بودن هوا امکان پرواز بالگرد از آشیانه وجود نداشت.

وی با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده در کوه میشو مرند و ابراز همدردی با خانواده متوفی، گفت: پس از  شش ساعت تلاش امداد و احیاء، پیکر کوهنورد فوتی توسط نیروهای هلال احمر به پایین کوه منتقل شد. 

رجایی خاطرنشان کرد: تقاضای بالگرد توسط امدادگران هلال احمر حاضر در صحنه انجام شده است و حتی این حادثه به اورژانس مرند نیز ابلاغ نشده بود. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند قبل از انجام ورزش‌های سنگین وکوهنوردی حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

به گزارش ایسنا، روز جمعه مورخه 6 بهمن یک کوهنورد 47 ساله تبریزی در ارتفاعات میشو دچار عارضه قلبی شد و جان باخت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.