علی تقی زادیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از اجزای ارائه مجوز بهداشت، دفن پسماند است، گفت: مطب ها و موسساتی که این اصل را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی افزود: پسماندهای پزشکی به دو دسته بیمارستانی و غیر بیمارستانی تقسیم می شوند.
تقی زادیه ادامه داد: از سال 1393موضوع پسماندهای بیمارستانی مورد پیگیری جدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده و کمبود موجود در بیمارستان های دولتی و غیردولتی در این زمینه برطرف شده است.
وی با بیان اینکه موضوع پسماندهای بیمارستانی جزو اعتباربخشی بیمارستانها و از خطوط قرمز است، گفت: تمامی پسماند های بیمارستانی استان بصورت اصولی دفن می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: بیش از پنج هزار مطب و بیش از 800 موسسه درمانی در استان وجود دارد که دفن پسماند آن به شرکت های خصوصی جهت حمل و دفن سالم سپرده شده است.
وی با بیان اینکه جزو استان های نمونه کشور در بحث دفن پسماند هستیم، گفت: تمامی مطب های پزشکی و مراکز و موسسات درمانی موظف هستند پسماند خود را تحویل شرکت های خصوصی دهند.
متاسفانه پیگیری های متعدد خبرنگار ایرنا جهت دریافت پاسخ از شرکت های خصوصی فعال در این رابطه و اقدامات انجام شده توسط مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با وجود ارسال نامه و تماس تلفنی بی پاسخ ماند.
کلان شهر دو میلیون نفری تبریز به دلیل تعدد مراکز بیمارستانی و درمانی با حجم انبوهی از پسماندهای بیمارستانی مواجه است که در صورت مدیریت نادرست می تواند مشکلات بهداشی و زیست محیطی زیادی را برای آن به دنبال داشته باشد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.