دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر عزم جدی مردم و مسوولان برای پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد تاکید کرد و گفت: انگیزه و روحیه جهادی و انقلابی برای مقابله با این پدیده شوم در جامعه ضروری است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در نشست ستاد پیشگیری از اعتیاد در مراغه، افزود: باید با رویکرد هوشمندانه برای آگاه سازی آحاد جامعه در پیشگیری از این بلای خانمان سوز تلاش کرد و این امر مستلزم همت عمومی است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود گرایش به اعتیاد به انواع مواد مخدر به ویژه مخدرهای صنعتی در بین نوجوانان و جوانان در سطح کشور و این استان، توجه بیشتر به راه های مقابله و پیشگیری از این ناهنجاری خطرناک اجتماعی در درون خانواده ها ضروری است.

وی اضافه کرد: در این شرایط خاص اجتماعی، همه در برابر جامعه به ویژه نسل جوان جامعه مسئول بوده و تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار نیروهای نظارتی و انتظامی در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ترویج مواد مخدر صنعتی و برخی داروهای غیرمجاز در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی، گفت: دشمن با بهره‌گیری از ابزار تبلیغاتی گسترده و منفی خود اراده کرده که این ملت را بشکند.

نصرتی افزود: در زمینه های درمان و کارشناسی ریشه های اعتیاد در منطقه در جا زده ایم و از این رو باید در این زمینه ها تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی مراکز اقامتی معتادان در مراغه، ادامه داد: این مراکز تاکنون اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌اند، از این رو برای ریشه کنی گسترده اعتیاد و نیز پیشگیری از آن تلاش های بیشتری مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: اقدمات قضائی و انتظامی انجام شده در مراغه در زمینه مبارزه با توزیع کنندگان و سوداگران مرگ تاکنون درخشان و قابل تقدیر بوده اما در حوزه درمان باید اهتمام بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی گفت: تدبیر استاندار و دستگاه های اجرایی استان، پاک نگه داشتن جامعه از معتادان انگشت‌نما و مبارزه ریشه‌ای و قاطع با این پدیده شوم است.

فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: تنها راه پیشگیری از اعتیاد آموزش خانواده ها و آگاه سازی نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها به واسطه اساتید، مربیان و معلمان فرهنگی است.

ظفر محمدی افزود: برای مقابله و مبارزه ریشه ای با اعتیاد عزم و همت عمومی خانواده ها لازم بوده تا بتوان به این وسیله در این مسیر پر فراز و نشیب حرکت کرد.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان در مناطق محروم و حاشیه شهرردر کنار آگاهسازی عمومی بهترین شیوه برای پیشگیری از شیوع اعتیاد در بین جوانان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.