خشایار جمشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش مفاهیم قرآنی از برنامه‌های اولویت دار و مهم زندان های آذربایجان شرقی است که بر اثر این برنامه ها تاکنون به نتایج بسیار درخشانی دست یافته ایم.
وی اظهار کرد: در این راستا 56 درصد از زندانیان آذربایجان شرقی مفاهیم و تجوید قرآن را آموزش دیده، 58 درصد آموزش احکام مذهبی، 42 درصد بحث مهارت های زندگی و 70 درصد نیز در بخش اعتقادات اخلاقی آموزش های لازم را دیده اند که در این بخش ها در مسابقات کشوری موفق به کسب 15 مقام شده ‌اند.
جمشیدی با بیان اینکه حدود 60 درصد زندانیان کم سواد و یا بیسواد هستند، گفت: باید توجه کنیم به هر میزان که آموزش و سواد افراد بیشتر باشد همان قدر نیز در رفتار وی تاثیر خواهد گذاشت که از این رو آموزش در زندان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی، با اشاره به اینکه 31 نفر روحانی در داخل زندان‌های استان در راستای اصلاح رفتار زندانیان آموزش ارائه می‌ دهند، یادآور شد: آموزش و مهارت‌های زندانیان یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بوده و در این راستا نیز اقدام زیادی انجام می ‌گیرد.
جمشیدی با بیان اینکه شناخت استعدادهای بالقوه زندانیان و بالفعل کردن آن نیز از دیگر اهداف سازمان زندان هاست، اضافه کرد: اکنون در داخل زندان تبریز طرح آموزش 68 رشته از طریق تفاهم با سازمان فنی و حرفه ‌ای و همچنین جهاد کشاوزی ارایه می شود و به سه هزار و 547 نفر تاکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه داده شده و گواهینامه‌ آنها بدون اینکه اسمی از زندان بر روی آن باشد، به افراد تحویل شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات زندانی شدن افراد را اقتصادی دانست و گفت: به تبع زندانی شدن سرپرست خانواده، اعضای خانواده نیز در تامین معیشت و زندگی خویش دچار مشکل می ‌شوند، از این رو سازمان زندان‌ ها ایجاد شغل و مهارت آموزی را هم در داخل زندان و هم در خارج زندان برای جامعه هدف خود در نظر گرفته است.
جمشیدی اظهار کرد: در داخل زندان های استان آموزش‌های فراوانی از جمله صنایع دستی ارائه شده و به تبع این آموزش‌ ها 350 نفر در بحث اشتغال مولد به فعالیت پرداخته و در بخش‌هایی چون تولید کفش، خیاطی، صنایع‌دستی و سایر رشته ها مشغول به کار بوده و در مقابل کارشان نیز دستمزد دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 500 نفر در داخل و یا خارج از زندان مشغول به کار هستند، افزود: سالانه حدود 10میلیارد ریال به زندانیان آذربایجان شرقی دستمزد پرداخت می شود.
مدیرکل زندان های استان از برگزاری همایش تاثیر هنر، صنایع دستی و مهارت های شغلی در اصلاح و رفتار زندانیان برای اولین بار در کشور در تبریز خبر داد و گفت: این همایش فردا / پنج شنبه / در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در دو بخش مجزا برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.