معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که آموزش شرط اول در مدیریت بحران است، گفت: باید با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و آموزش‌های لازم درباره مهارت‌های مقابله با بحران، خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در آیین افتتاحیه دومین مرحله کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران، با تاکید بر این که از طریق آموزش می‌توان بحران‌ها را در کمترین زمان و با کمترین هزینه مدیریت کرد، افزود: متاسفانه ما مدیران بعد از بحران هستیم و تا حادثه‌ای پیش نیاید به فکر تقویت زیرساخت‌های خود نمی افتیم.

وی با بیان این که زندگی بشر همواره با حوادث عجین است، گفت: هنر ما باید آموزش و پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث باشد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه ویژه فرمانداران به بحث آموزش و پیشگیری در مدیریت بحران، افزود: تمرین و آموزش و ممارست، بازدید منظم و آماده بودن تجهیزات و امکانات و برگزاری مرتب کارگاه‌های آموزشی قبل از وقوع حادثه و جمع‌آوری اطلاعات جامع و کامل و حضور و مدیریت در سر صحنه در مواقع بحرانی اقدامات موثری است.

پورمهدی همچنین به‌روزرسانی و نوسازی تجهیزات و توجه به بحث نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تکریم نیروی انسانی یگان‌های امدادی و قدردانی از خدمات باارزش و ایثار و فداکاری این نیروها نیز باید مورد توجه و احترام قرار گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.