معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : تاکنون از 1475واحد تولیدی صنعتی متقاضی تسهیلات رونق تولید در استان، حدود 761 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک ها معرفی شده و از این تعداد تاکنون، 358 واحد تسهیلات مورد نظر را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، نادر اصغر پور با بیان این مطلب افزود: هفت محور متعهد شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، سه محور تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزارو 500 واحد تولیدی مشکل‌دار با هدف فعال کردن و یا افزایش تولید آن‌ها و همچنین تکمیل و راه اندازی 33 طرح ملی را از جمله وظایف معاونت طرح و توسعه و برنامه ریزی وزارت است.

وی افزود: در راه اندازی واحد های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، مقرر شد به 86 واحد تولیدی تسهیلات لازم ارائه شود که تاکنون علی‌رغم معرفی همه واحدهای مورد نظر به بانک‌ها، تنها 16 واحد تسهیلات یاد شده را دریافت کرده‌اند که در این خصوص کمک رسانی بانک‌ها مورد انتظار است .

وی در خصوص شرایط بهره‌مندی از تسهیلات مرتبط با تعیین تکلیف 7هزار و 500 واحد تولیدی اظهار کرد: این طرح شامل متقاضیانی است که با دریافت تسهیلات بتوانند نسبت به فعال نمودن و یا افزایش تولید واحد صنعتی خود تا پایان سال 95 اقدام نمایند؛ که در این زمینه نیز 535 واحد از کل واحدها اعم از صنعتی و یا صنایع تبدیلی مربوط به بخش کشاورزی از تسهیلات بهره مند شدند.

اصغرپور با اشاره به اینکه طرح تولید الکتروموتور مهر اصل جزو 33 طرح ملی کشور است، خاطرنشان کرد: امید است این طرح تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی همچنین با تاکید بر مراحل نهایی معرفی واحدهای تولیدی جهت دریافت تسهیلات رونق تولید، گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری فرآیند نظارت بر نحوه تسهیلات ارائه شده به واحد های تولیدی آغاز شده و تا اوایل سال 96 ادامه می یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.