به گزارش ایرنا، حسن یحیوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به سردسیری و کوهستانی منطقه و زمستان زودرس، سردی و بارش برف در این شهرستان به بیش از 6 ماه در سال می رسد، گفت: در سال های گذشته گازبهای مصرفی در ماه های سرد سال از 15 آبان تا 15 فروردین سال بعد با تعرفه 44 تومان برای هر مترمکعب محاسبه می شد که الان این مدت 5 ماه در سال به 4 ماه کاهش یافته است.
وی افزود: این درحالی است که دمای هوای این شهرستان گاهی به 30 درجه سانتی گراد زیر صفر هم می رسد و هوای زمستانی از مهرماه شروع و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می یابد.
یحیوی همچنین از شرکت گاز استان خواست با توجه به استفاده زیاد اهالی در گرمایش خانگی، دامنه مصرف گاز بهای فصول سرد که بصورت ماهانه 300 مترمکعب است را حداقل به 500متر مکعب در ماه افزایش دهد.
شهرستان ورزقان با 50 هزارنفر جمعیت که بیشتر اهالی آن در روستاها ساکن هستند در موقعیت کوهستانی با زمستان زودرس در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی پیش از این اعلام کرده بود: تعرفه فروش گاز طبیعی در فصل سرد سال مطابق قانون بودجه سال 95 و آئین نامه ابلاغی مصوبه هیات وزیران به صورت پلکانی اعمال می شود.
ولی اله دینی با اشاره به اینکه مطابق قانون بودجه سال 95 و آئین نامه اجرایی مصوبه هیئت وزیران، هشت ماهه اول سال فصل گرم و چهار ماهه پایانی، ماه های سرد سال لحاظ شده است، گفت: گاز بها برای فصل سرد سال به صورت پلکانی در کلیه اقلیم ها محاسبه می شود.
طبق این مصوبه و آئین نامه اجرایی در 8 ماهه اول سال قیمت هر متر مکعب گاز طبیعی به طور ثابت مبلغ 1500 ریال بوده و در دوره چهار ماهه سرد سال 300 متر مکعب گاز مصرفی در پله اول اقلیم یک از قرار هر متر مکعب 414 ریال محاسبه می شود.
خبرنگار: سعادت پور** انتشار :محمد رستگار
7235/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.