به گزارش ایرنا، شهاب الدین حسینی روز پنجشنبه در همایش حجاب و عفاف در شهرستان هریس ادامه داد: این که ما تصور کنیم عفاف و حجاب فقط خاص بانوان است امری اشتباه است زیرا که این مقوله مهم زن و مرد ندارد و کسی به این مقام والا دست پیدا می کند که دارای صفت و روحیه غیرت باشد همان غیرتی که مردم شریف شهرستان هریس را ملزم به ایستادگی در مقابل پدیده شوم کشف حجاب رضا خانی کرد .
وی گفت: امروز دشمن با اجرای پروژه خطرناک نفوذ در صدد سوق دادن جوانان به سوی سراشیبی خطرناک بی عفتی و بی بند و باری و ترویج فساد در جامعه است و تنها راه مقابله با این پروژه بازگشت به اصل خود و احیاء فرهنگ غنی ایرانی و عفاف و حجاب در جامعه است .
امام جمعه شهرستان هریس هم در این همایش گفت :در آموزه‌های دینی زن اگر مخفیانه و عارفانه زندگی کنند به کانون ارزشمند عصمت و حیا تبدیل می شود در این صورت نه تنها خاستگاه انسان‌های متعالی خواهد بود بلکه از دامن او مرد یعنی پیامبران اولوالعزم و حتی شخص پیامبر خاتم به معراج می رود و گاهی چندین پیامبر بزرگ خداوند از کرامت او بهره‌مند می‌شوند.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد : قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن، که نامحرمان او را حیوانی ننگرند لذا نظر کردن به زنان غیرمسلمان را بدون قصد تباهی جایز می داند.
وی ادامه داد: شبهه ای که در ذهن بعضی افراد هست این است که خیال می کنند که حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد کرده است و بنابرین حجاب را نشانه ضعف و محدودیت زن می دانند.
حجت الاسلام احمدی گفت: راه حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید درک کند که حجاب تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم.
وی ادامه داد: حجاب زن مربوط به مرد هم نیست تا مرد بگوید من راضی هستم، همچنین حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند بلکه حجاب زن حق الهی است.
امام جمعه شهرستان هریس گفت :حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح هست و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفریده معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد.
وی اظهارکرد: اگر جامعه ای این درس رقت و عاطفه را ترک و به دنبال غریزه و شهوت رفت به همان فساد و تباهی مبتلا می‌شود که در غرب ظهور کرده است.
وی افزود: بنابراین کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم و از این که قرآن کریم می فرماید شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می‌شود که عصمت زن حق الله است و به هیچ کسی غیر از خدا ارتباط ندارد همه اعضای خانواده و جامعه بخصوص خود زن امین امانت الهی هستند.
وی گفت :از نظر قرآن زن به عنوان امین حق الله مطرح هست یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان از حق خودش به زن داده و فرموده این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ کن.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: جامعه ای که قران بر آن حاکم است جامعه عاطفی است یعنی این که نیمی از امور جامعه را معلمان عاطفه و رقت به عهده دارند که مادران هستند و رافت و رقت در همه مسائل کارساز است.
وی اظهارکرد: برای سیر مدارج کمال تفاوتی میان زن و مرد نیست منتها باید اندیشه ما قران گونه باشد یعنی همانگونه که قرآن بین کمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع کرد، ما نیز در نظام اسلامی بین کتاب و حجاب جمع می کنیم یعنی عظمت زن در این است که زنان نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند.
امام جمعه هریس گفت: علت و فلسفه ضرورت حجاب طبق آیه'ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین' برای این است که زنان شناخته نشوند و مورد اذیت و آزار واقع نشوند زیرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.
وی گفت: مرد و زن در معیارهای اصلی همتا هستند و یک سلسله مسئولیت های اجرایی برای مرد است که اگر انجام ندهد باید آن را تحمل کند بنابراین نتیجه می گیریم که اولا آن تهمت هایی که به اسلام زده می شود و می گویند اسلام نیمی از جامعه (زنان) را از بسیاری از حقوق محروم کرده است ناروا بوده و در ثانی این تعصب ها و رسوم جاهلی که از دیرباز در فرهنگ جوامع اسلامی رواج پیدا کرده است که از زن به عنوان مظهر و نمادپستی و زبونی یاد می‌کنند باید زدوده شود.
به گزارش ایرنا، مردم شهرستان هریس در اول بهمن ماه سال 1316 هجری به پدیده شوم کشف حجاب رضا خانی اعتراض و تحصن کردند و امروز به مناسبت گرامیداشت این روز با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و عموم مردم همایشی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس برگزار شد .
خبرنگار طلوعیان** انتشار دهنده: انصاری
3071/7227

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.