رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دستگیری جاعل کلاهبردارحرفه‌ای با هفت فقره کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ صابرعباس‌زاده در تشریح این خبر بیان کرد: درپی وقوع چندین فقره کلاهبرداری با شگرد جعل قولنامه و دریافت ودیعه از مشتریان، پرونده‌ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرارگرفت .

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: با توجه به متواری بودن متهم در این راستا کارآگاهان توانستند با تحقیق از شاکیان پرونده‌ها سر نخ‌هایی از وی بدست آورده و دستگیرش کنند.

وی اضافه کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به هفت فقره کلاهبرداری به ارزش 53 میلیون تومان اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.


فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 230 هزار نخ سیگار قاچاق توسط ماموران انتظامی کلانتری 27 مایان خبر داد.

سرهنگ فرهنگ نوروزی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق بوسیله یک دستگاه خودروی سواری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس تبریز قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری 27 مایان با انجام تحقیقات لازم، خودروی مورد نظر را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده، تعداد 230 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال در انواع مختلف که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

نوروزی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به همراه کالای قاچاق کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و ظرفیت خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا تلاش خواهد کرد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان در خصوص مصرف مواد دخانی هشدار داد و گفت: مصرف دخانیات و عمدتاً سیگار یکی از معضلات اساسی جامعه است که زیان‌های بهداشتی، اقتصادی،  فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را در بردارد و تنها اثرات بهداشتی سوء آن برای فرد مصرف کننده نیست، بلکه می‌تواند اطرافیان را نیز در معرض خطر جدی قرار دهد.


فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی 12 نفر سارق خیابانی را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ رمضان الهوردیان اظهار کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان خیابانی توسط کلیه یگان‌های انتظامی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی شهرستان بناب 12 نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و در عملیات‌های مختلف غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

الهوردیان تصریح کرد: سارقان در بازجویی‌های پلیسی به عمل آمده به هفت فقره سرقت اماکن خصوصی، چهار فقره سرقت موتورسیکلت، سه فقره سایر سرقت‌ها و یک فقره دخل زنی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: از سارقان جهار دستگاه موتورسیکلت و مقداری ابزار آلات کشاورزی به ارزش 200 میلیون ریال کشف شد که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.


فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از پلمپ 42 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح این خبر گفت: پلیس امنیت عمومی شهرستان ملکان با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات در حوزه اماکن عمومی، 78 واحد صنفی را بازدید و مورد بررسی قرار دادند. فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با بیان اینکه در این طرح از 78 واحد صنفی بازدید شد، افزود: به واحد های صنفی مذکور برای اجتناب از انجام تخلفات تذکرات لازم داده شد.

وی با یادآوری اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان 42 واحد صنفی متخلف را که به رعایت شئونات اسلامی و قوانین و مقررات اماکن عمومی بی توجه بودند را شناسایی کردند، تاکید کرد: واحدهای صنفی مذکور با تشکیل پرونده قضایی پلمپ شدند.

شفقی در پایان با بیان اینکه در برخورد با مجرمان و متخلفان قانون ملاک عمل ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و اقدامات کنترلی و نظارتی، همواره درصدد خدمت رسانی به مردم شهرستان بوده و به صورت مستمر آماده دریافت اخبار مرتبط از طریق شماره تلفن 110 است.


رئیس پلیس آگاهی استان گفت : با تلاش کار آگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیاردو 700میلیون ریال درتبریز کشف شد.

سرهنگ صابر عباس‌زاده اظهار کرد: در پی خبر واصله مبنی بر ورود کالای قاچاق خارجی از نوع (البسه، کفش ،سیگارت) موضوع به صورت ویژه در دستور کار کار آگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: کار آگاهان پلیس آگاهی توانستند محل دپوی کالاهای قاچاق را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه آن‌ها را کشف کنند.

این مقام انتظامی افزود: اشیاء خارجی کشف شده فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاها ی کشف شده یک میلیارد و 700 میلیون ریال می‌باشد. بالای کالاها که جمعاً 170میلیون تومان برآورد شده پرونده‌ها به همراه طرفین جهت انجام اقدامات قضایی به دادسر ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با توجه به دستگیری دو نفر متهم در این زمینه و تحویل آنان به مراجع قضائی از شهروندان خواست که با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق باعث رکود تولید داخلی و در پی آن ایجاد بیکاری در جامعه می‌شود، هرگونه ورود کالای قاچاق را به پلیس با شماره 110 اطلاع دهند .


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.