به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز یکشنبه در نشست مشترک با معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس شورای اسلامی و معاونان و مدیران شهرداری تبریز افزود: از این میزان حدود 12 هزار میلیارد ریال مطالبه مربوط به بدهی دستگاه‌های مختلف دولتی و 1 هزار و 700 میلیارد ریال نیز مربوط به چک های وصول‌ نشده اشخاص است.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر، شهرداری تبریز بدون چشمداشت در خصوص منافع سازمانی، نقش اصلی را در متن مدیریت هماهنگ شهری داشته و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خاص خود را بی‌وقفه در خدمت توسعه شهر قرار داده است.
شهردار تبریز، بر لزوم اتخاذ روش‌های موثر برای تحقق مطالبات شهرداری تاکید و یادآوری کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کسب و‌ کار و شرایط خاص اقتصادی در جامعه، پیگیری مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی باید با تعریف مشوق‌ها و تسهیلات لازم همراه باشد.
نجفی ادامه داد: با وجود هزینه‌های چشمگیر و درآمدهای محدود اداره شهر، پیگیری مطالبات شهرداری از شهروندان باید با ملاحظه وضعیت اقتصادی جامعه باشد.
وی با بیان این که بخش قابل‌توجهی از این مطالبات شامل چک های وصول‌ نشده است، گفت: معاونت مالی و اداری، باید با تشکیل جلسات مستمر با شهرداری‌ها و حوزه‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها، راهبردهایی را برای وصول سریع تر از موعد مقرر چک‌های مورخه‌های آتی با لحاظ برخی تخفیفات تعریف کند.
شهردار تبریز بر لزوم مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی منابع و امکانات تاکید و یادآوری کرد: برنامه‌ و بودجه سال آینده، با لحاظ کاهش هزینه‌های اجرایی و تعریف بسترهای مشارکتی، طراحی شده و تحقق اهداف آن نیازمند مدیریت محتوایی شهرداران مناطق است.
نجفی، با بیان این‌که مناطق تازه ‌تاسیس 11 و 12 شهرداری طبق پیش‌بینی‌های قبلی، رویکرد هوشمندسازی را به خوبی در پیش گرفته است، افزود: با ورود حوزه‌های دیجیتالی و مجازی به عرصه شهرسازی و عملیاتی شهر، نقش موثر کاهش اقدام های دستی در تکریم ارباب رجوع و آسان سازی اداره شهر به خوبی مشخص می شود و این رویکرد باید در یک برنامه زمان‌بندی، به سایر مناطق شهر نیز انتقال یابد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.