به گزارش ایرنا، رحیم بلال زاده روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: برجام، موفقیت بزرگی در گفتمان صلح طلبی ایران است و دولت دکتر روحانی در این توافق پذیرفت که درباره مسائل هسته ای خود با جهان وارد مذاکره شود و امتیازاتی بدهد و امتیازاتی نیز بگیرد.
وی افزود: اقدام مشترک ایران و روسیه در مورد سوریه و توافق ایران با دیگر ابرقدرت ها نشان از این دارد که قدرت های جهانی و نظام بین اللمل ایران را به عنوان قدرتی برتر و تاثیرگذار در منطقه پذیرفته اند.
وی با اشاره به اینکه برجام، تعاملی تازه با نظام بین الملل است افزود: البته این واقعیت با اندیشه های تندروها و کسانی که در صدد کم رنگ جلوه دادن موفقیت های سیاسی دولت و دستاوردهای برجام هستند سازگار نیست.
بلال زاده اضافه کرد: منتقدان به این نکته جواب بدهند که اگر برجام نبود، کشور در چه شرایطی قرار می‌ گرفت، اگر آنان در قضاوت‌ های خود انصاف به خرج دهند، خواهند دید که برجام تا اینجای کار، گره مشکلات بسیار مهمی از کشور را باز کرده است.
وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد طرف مقابل نیز بدعهدی‌ ها و کارشکنی ‌هایی انجام داده افزود: ما هیچ گاه به آمریکا اعتماد نداشتیم از این رو مواردی در روابط دو کشور وجود دارد که بر اجرای برجام سایه انداخته هرچند می‌ توان با برخی ابتکارات، آنها را به حداقل رساند.
وی به دلایل مخالفت برخی افراد با برجام و تخریب دولت اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت‌ های برخی از افراد محدود شده زیرا با اجرای کامل برجام، شرایط اقتصادی، بویژه مبادلات تجاری به حالت طبیعی باز می ‌گردد و در این صورت، دیگر جایی برای برخی انحصارها و امتیازها در اقتصاد نخواهد بود.
فرماندار چاراویماق با بیان اینکه طیف خاصی از منتقدان دولت، نگران از بین رفتن شرایط پیش از برجام هستند، خاطرنشان کرد: می ‌دانید که در 8 سال گذشته، برخی به بهانه دور زدن تحریم ها نفت را از وزارت نفت دریافت کرده و در بازارهای جهانی می‌ فروختند که پول بسیاری از این فروش‌ ها، به خزانه دولت واریز نشد.
وی ادامه داد: اگر جای آنها بودیم به خاطر منافع ملی و مصلحت نظام با برجام چنین برخورد سلیقه ای و منفعت طلبانه سیاسی نمی کردیم و منتظر نتیجه نهایی و ادامه روند حقوقی و بین المللی می ماندیم.
تنظیم:عیسی عطاپور** اتشار دهنده:محمد رستگار
3077/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.