به گزارش ایرنا، عبدالوهاب سهل آبادی روز شنبه در بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اشاره به اینکه ادبیات ما با جامعه بین المللی تغییر یافته است، گفت: اکنون سرمایه گذاران اروپایی علاقمند به سرمایه گذاری در کشور ما هستند.
وی در عین حال با بیان اینکه با ناوگان فرسوده و خرده مالک نمی توانیم با رقبای توانمند خارجی رقابت کنیم، گفت: رفع موانع تولید تنها با استمهال تسهیلات ممکن نیست و باید مدیریت بر منابع مالی و انسانی تقویت شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تولیدکننده ها کالاهای خود را با اقساط چند ماهه می فروشند، گفت: این در حالی است که سهم تولید از هدفمندی یارانه ها پرداخت نشد و به نظر می رسد فراموش شده است.
وی با اشاره به اینکه رتبه کشور ما بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد 132 از 136 است، گفت: این در حالی است که مسئولان سازمان های صنعت و معدن دلسوز و فعالند اما پیش نیاز اصلی صادرات تولید است و باید تولیدی کیفی به منظور امکان نفوذ به بازارهای خارجی داشته باشیم.
سهل آبادی ادامه داد: با شرایطی که تسهیلات بانکی برای کار و تولید بوجود آورده و بدهی های معوقه هر روز بیشتر می شود، بهره های بدهی های ما باید متعادل شود تا بتوانیم به فعالیت اقتصادی ادامه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت نیاز به عفو عمومی در ارتباط با بهره های بانکی دارد، گفت در غیر این صورت رتبه جهانی ما تکان نمی خورد.
سهل آبادی بر رفع مشکلات درون سازمانی تاکید کرد و گفت: نیاز به کالای کیفی داریم ولی قیمت تمام شده با مشکلات موجود همخوانی ندارد.
بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیرنفتی با محوریت حمایت از تولید صادراتی، بنیان اصلی اقتصاد مقاومتی در تبریز برگزار شد.
در این همایش یک روزه از 24 واحد صادراتی برتر استانی و چهار واحد برتر ملی تجلیل و رییس خانه صنعت کشور به عنوان شهروند افتخاری تبریز معرفی شد.
این همایش به همت اتاق بازگانی تبریز و با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین دانشگاه تبریز و انجمن اقتصاد دانان کشور شاخه تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.