حجت‌الاسلام قهرمان احمدی روز دوشنبه در نشست شورای زکات هریس  با بیان اینکه از مجموع ۱۰۴ روستای شهرستان هریس، اهالی تعداد ۳۰ روستا دارای اقلام مشمول زکات و پرداخت کننده زکات هستند، اظهار داشت: وجوه حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه‌های عمرانی و امور محرومان همان منطقه و روستا مصرف می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد این مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی هزینه می شود.

احمدی، کمک مالی به آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی ۳ باب مسجد و حسینیه، ۱۰ مورد تامین درمانی نیازمندان، تهیه جهیزیه، احداث مسکن مددجویی، تامین معیشت نیازمندان را دیگر موارد مصرف زکات جمع آوری شده در شهرستان برشمرد.

وی ادامه داد: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات اموال خود را پرداخت می کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می شوند و برای آنها پاداشی بسیار بزرگ است، زیرا اسلام زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند دستور داده است.

احمدی گفت: توزیع زکات جمع آوری شده بین نیازمندان واقعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از محرومیت تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه آثار و برکات پرداخت زکات و نحوه هزینه کرد آن باید در جامعه نهادینه و اهمیت زکات برای مردم با فرهنگسازی تبیین شود، افزود: اهمیت، فواید و برکات این فریضه باید برای مردم بازگو شود تا بدانند اگر زکات پرداخت کنند از مال آنان کم نمی‌شود، بلکه بر آن افزوده می‌شود.

امام جمعه هریس با تاکید بر اینکه زکات باید برای رفع مشکلات و نیازهای فقرا صرف شود، گفت: کمک‌های خیران راهگشای بسیاری از امور به ویژه رفع نیازهای فقرا است.

احمدی، نقش اطلاع‌ رسانی و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زکات را مهم دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع‌ آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری شرق مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.