به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علیار راستگو ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مجموعا ۷۹۶ داوطلب در حوزه سیزدگانه آذربایجان شرقی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه از افزایش ۲۸درصدی ثبت نام بانوان در این دوره خبر داد و افزود: ۸۸ نفر از داوطلبان ثبت نام‌کننده یعنی ۱۱درصد آمار را بانوان به خود اختصاص داده اند.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: درسطح استان برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۴۱ نفر ثبت نام داشته و در تبریز نیز برای هر کرسی پارلمانی۵۶ نفر ثبت نام کرده اند.

وی در رابطه با سطح تحصیلات داوطلبین توضیح داد: ۶۳۵ نفربا مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۱۸ نفربا مدرک دکتری و ۲۰ داوطلب با مدرک حوزوی ثبت نام کرده اند،۱۶۸ داوطلب سابقه ایثارگری داشته و ۳۲ داوطلب نیز دارای سابقه نمایندگی در ادوار مجلس بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین گروه سنی با ۱۸۹ داوطلب مربوط به گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال و کمترین فراوانی سنی نیز با دو داوطلب مربوط به گروه سنی ۷۱ الی ۷۵ ساله است.

راستگو ادامه داد:۶۱ داوطلب از گروه شغلی فرهنگیان، ۱۸ داوطلب با شغل پزشکی، ۶۵ داوطلب استاد دانشگاه، ۱۲ داوطلب روحانی و همچنین ۷۲ داوطلب بازنشسته در انتخابات مجلس یازدهم در سطح استان نام نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیشترین ثبت نام مربوط به روز هفتم بوده که ۳۲۷نفر ثبت نام بوده و کمترین روز نیز مربوط به روز اول با ۳۲ نفر ثبت نام بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: ۳۳۸نفر از حوزه انتخابیه تبریز،آذرشهر و اسکو،۷۱نفر از حوزه مرند وجلفا، ۴۷نفر از اهر وهریس،۵۸ نفر ازمراغه و عجب شیر،۴۹ نفر از میانه،۳۷ نفر از شبستر،۳۳نفر از کلیبر و خدا آفرین،۱۸نفر از ورزقان،۳۱نفر سراب،۱۴نفر از بنای ثبت نام کرده اند.

راستگو در خصوص آمار ثبت نام کنندگان توضیح داد: بیشترین تعداد ثبت نام با ۳۳۸ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، مرند و جلفا با ۷۱ داوطلب، مراغه و عجب‌شیر با ۵۸ داوطلب، میانه ۴۹ داوطلب، هشترود و چاراویماق ۴۱ داوطلب، اهر و هریس ۴۷ داوطلب، شبستر ۳۷ داوطلب، کلیبر، خداآفرین و هوراند ۳۳ داوطلب، ورزقان ۱۸ داوطلب، ملکان ۳۲ داوطلب، سراب ۳۳ داوطلب، بستان آباد ۲۴ داوطلب و بناب ۱۴ داوطلب نام نویسی کرده اند.

وی در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان افزود:روند بررسی صلاحیت داوطبان از ۱۷ آذر ماه آغاز و در هیات های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه شروع شده است.

وی در ادامه افزود: سایز مجاز برای عکس تبلیغاتی داوطلبان در زمان تبلیغات حداکثر ۱۰ در ۱۵ سانتی‌متر بوده و مابقی آثار نیز حداکثر ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر است،همچنین صدای بلندگوهای تبلیغاتی نباید در بیرون از محل تبلیغات شنیده شده و راه‌اندازی کارناوال نیز ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: طرفداران و هم کاندیدا ها حق هتک حیثت ندارند.

راستگو در پایان خاطر نشان کرد: داوطلبان نباید زودتر از زمان تبلیغات اقدام به تبلیغ کنند چراکه از زمان ثبت نام  در فضای مجازی نیز رصد می شود و پلیس فتا روزانه در این راستا گزارشاتی برای ما رائه می دهد، با متخلفان برخورد خواهد شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1305898
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.