نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پس از غرس یک نهال گفت: محیط زیست از اهمیت و جایگاه فوق العاده ای برخوردار است و باید توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم افزود: محیط زیست شامل آب، خاک، مراتع و جنگلها می باشد، بایستی در همه این موارد به وظایف قانونی، اخلاقی و شرعی خود عمل کنیم.  

وی ادامه داد: خاک، مراتع و جنگلها نقش بسزایی در مسائل زیست محیطی و سلامت هوا ایفا می کنند.

آل هاشم گفت: آب مایه حیات است و بدون آب زندگی بر روی کره خاکی امکان پذیر نخواهد بود، اما اهمیت خاک کمتر از منابع آبی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: حفظ و حراست از خاک، آب، مراتع و جنگلها و به طور کلی حفاظت از منابع طبیعی باید اولویت اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشد.

امام جمعه تبریز افزود: نهال کاری در راستای حفاظت از مراتع و جنگلها کار بسیار خوب و ارزشمندی است که امروز همزمان با روز جهانی خاک در کشور اجرا می شود.

آل هاشم اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همه ما است و در این راستا طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز در سطح کشور و استان آذربایجان شرقی عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: این طرح در استان در ۹۰۰ هکتار با نهالکاری ۳۹۰ هزار اصله نهال در زمین های کشاورزی شهرستانهای تبریز، اهر، آذرشهر، مرند، عجبشیر، بناب، مراغه، ورزقان و خداآفرین اجرا می شود.

اکبر فتحی با خاطرنشان ساختن این موضوع که از این تعداد ۱۴۰ هزار اصله نهال مربوط به صنوبر بوده و مربوط به زراعت چوب می باشد، عنوان کرد: طرح نهالکاری همگانی در تبریز در ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی با ۲۵ هزار اصله نهال گلدانی در ائل باغی و عینالی شروع و با توجه به وضعیت آب و هوا قابل افزایش است.

 طرح نهال کاری همگانی همزمان با ۵ دسامبر روز جهانی خاک آغاز شد.                                                                                                                                                                                                                                                                

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.