کلدیوپروویداس روز دوشنبه در دیدار با فرماندار میانه از واکنش سریع و به موقع نیروها و عوامل امدادی استان و شهرستان برای کمک رسانی به مردم زلزله زده ابراز خرسندی کرد و گفت: بازسازی بهتر از گذشته واحدهای روستایی موضوع مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به همراهی سازمان ملل متحد با دولتهای محلی، افزود: خلاقیت و نوآوری لازمه اجرای یک سرپناه خوب و امن است و باید از موارد شکست خورده و تجارب کشورهای آسیب دیده درس گرفت.

کلدیوویداس در ادامه ساخت سرپناه مطمئن را تابع شرایط فرهنگ محلی، تجارب، صنایع و ظرفیت های محلی عنوان کرد.

فرماندار ویژه میانه هم با ابراز خوشحالی از حضور نماینده مقیم برنامه توسعه تعاون سازمان ملل متحد در شهرستان میانه برای ابراز همدردی و توزیع کمکهای سازمان در مناطق زلزله زده گفت:  راغب و مشتاق چنین مراوداتی هستیم زیرا مراودات با کشورهای دیگر سبب انجام امور با استفاده از نظرات فن آورانه و نوآورانه است.

محمدرضا مشایخی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان میانه اعلام کرد: ۷۴ روستا در این زلزله با شدت تخریب ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی دچار خسارت شدند که اسکان موقت زلزله زدگان از طریق کانکس و اتاقک ساخته شده از سوی بنیاد مسکن انجام شد.

وی به تقاضای برخی افراد در جهت دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض برای تعیین اسکان موقت اشاره کرد و گفت: در جهت اسکان دائمی  ساخت۶۰ واحد در حال اجراست و اگر شرایط اقلیمی اجازه دهد این کار ادامه خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز شاهد کمک فولاد آذربایجان در میانه با ارائه تخفیف های لازم در خصوص تهیه میلگرد و کمکهای بنیاد برکت امام راحل هستیم که تمامی این امور با محوریت بنیاد مسکن در حال اجراست.

فرماندار میانه بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی را عامل اصلی کاهش خسارات و تلفات این زلزله خواند و گفت: آواربرداری  و معبر گشایی با شدت تمام و فعالیت ۸۰ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده در حال اجرا بوده و فرصتی فراهم شده تا برای بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی جهت مقابله با خطرات احتمالی فرهنگ سازی شود.

مشایخی پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه، ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض برای اسکان موقت، تامین دام مولد برای کسانی که تلفات احشام داشتند، کمک معیشت ۱۵ میلیون تومانی و ۵ میلیونی برای هر واحد دامی برای کسانی که دام مولد نگیرند از سوی دولت و تامین برخی لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان مقام معظم رهبری را از جمله خدماتی ارائه شده در مناطق زلزله زده عنوان کرد.

وی واکنش سریع و به موقع از سوی استان و شهرستان را حاصل تلاش همکاران در مدیریت بحران خواند گفت: از لحاظ اقلام معیشتی، سوخت و گاز مشکلی نداریم و عوامل امدادی نیز همواره آماده امدادرسانی و خدمات رسانی هستند.

فرماندار میانه تمام هم و غم شهرستان را بازسازی منازل به روش جدید و فن آورانه و رفع دغدغه روستائیان با بازگشت به وضعیت قبل از حادثه عنوان کرد.

مشایخی در پایان حضور نماینده سازمان ملل در شهرستان میانه را اقدامی بشردوستانه خواند و گفت: امیدواریم این حضور پیامی برای مجامع بین المللی باشد .

به گزارش ایرنا، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل با همراهی فرماندار و هیئت همراه جهت بازدید و توزیع کمکهای خود در بین مردم عازم مناطق زلزله زده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.