ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت موضوع صدور پروانه از سوی شهرداری، افزود: سال ها است که در بحث صدور پروانه، شهروندان مدت زمان زیادی را در مجموعه های مختلف شهرداری و سایر ارگان ها درگیر می شوند، اما مردم باید بدانند که طولانی شدن پروسه صدور پروانه تقصیر شهرداری نیست.

وی اظهار داشت: مدت زمان صدور پروانه از سوی شهرداری تبریز یک هفته و حداکثر تا ۱۰ روز می باشد و اگر این زمان طولانی تر می شود، دستگاه های دیگر دخیل هستند و نباید مقصر را شهرداری دانست.

شهین باهر ادامه داد: تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی و خدماتی در قوانین خود مواردی را آورده اند که آن را به صدور پروانه از سوی شهرداری ربط داده اند و این موضوع یکی از دلایل اصلی و محوری در طولانی شدن این پروسه است و متاسفانه کوتاهی دیگر دستگاه ها به نام شهرداری زده می شود.

وی افزود: مردم بدانند که صدور پروانه در شهرداری با وجود استعلام ها تنها در مدت یک هفته انجام می شود، اما در این مسیر تعدادی از دستگاه ها با کوتاهی در انجام وظایف خود این مدت را تا ۶ ماه طول می دهند تا درخواست شهروندان به انجام برسد.

شهین باهر گفت: بعضی دستگاه های مرتبط با صدور پروانه پشت شهرداری مخفی می شوند و مطرح شدن این موضوع در جلسه امروز شورای شهر بدون تردید به شفاف سازی صدور پروانه کمک می کند.

وی در ادامه این نشست شفافیت را ویژگی اصلی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ تبریز عنوان و اضافه کرد: این تعرفه ها با رویکرد شفافیت، سادگی و غیر قابل تغییر بودن توسط شهرداری آماده شده است و  سعی کرده‌ایم این تعرفه ضمن تسهیل در امور شهروندان، بین مناطق شهرداری وحدت رویه ایجاد کند.

شهین باهر توجه به پویایی شهر، احیای بافت فرسوده و کسب درآمدهای پایدار  را از دیگر رویکردهای تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ بیان کرد.

وی با بیان اینکه در تعرفه عوارض محلی تلاش شده است خدمات کمی و کیفی شهرداری افزایش یابد، یادآوری کرد: برای تدوین این تعرفه از تجارب سال های گذشته و نظرات عوامل و مجریان استفاده کرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.