به گزارش ایرنا، این آلبوم صوتی شامل ۶ قطعه در حدود ۲۱ دقیقه با نام های «وطن قهرمانلاری»، «سرباز سرافراز»، «گول لو بلم»، «شهادت خونچاسی»، «قانلی سوسنگرد»، «جنت کوپروسی» به ترتیب به خوانندگی «اسفندیار قره باغی» و کروه کر، «محمدرضا جدیری»، «رامین غزنوی»، «محمدرضا جدیری»، «یاشار جوادپور» و «محمدرضا جدیری» رونمایی شد. 

بیش از ۲۰ شاعر، آهنگساز، تنظیم کننده، خواننده، صدابردار، ناظر ضبط، مسئول ضبط، میکس و مسترینگ، مدیر تولید و تهیه کننده در ساخت این آلبوم صوتی مشارکت داشته اند و توسط انجمن موسیقی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی به مرحله رونمایی رسید.

در آلبوم صوتی سرداران شهید آذربایجان، شاهرخ پناهی فرد به عنوان مدیر تولید، آهنگساز و تنظیم کننده، سعید بذلی(شاعر)، مهداد کرباسی(آهنگساز)، ایوب شهبازی(شاعر)، غلامرضا میرزاده(آهنگساز)، محمد رنجبر و علی شهودی(شاعر)، نوید شاه بیگی (عوامل و ناضر ضبط) به ایفای نقش پرداخته اند. 

باید گنجینه های جنگ را استخراج کنیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این آیینگفت: باید گنجینه های جنگ را استخراج کنیم و در انتقال فرهنگ و اررزش های دفاع مقدس به نسل کنونی از آن کمک بگیریم. 

محمداسماعیل سعیدی اظهار کرد: رونمایی از آلبوم صوتی سرداران شهید آذربایجان گامی برای آغاز این راه است، زیرا دفاع مقدس سوژه های فراوانی برای پرورش و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری دارد و باید از این ظرفیت بزرگ برای تولید آثار فاخر استفاده مناسب شود. 

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر و دلایل قدرت یافتن انقلاب اسلامی ایران، گفت: ۴۰ سال است که روی پای خودمان ایستاده ایم و این موضوع خوشایند دشمنان انقلاب نیست و به هر قیمت به دنبال زمین زدن این نهضت هستند. 

سعیدی ادامه داد: اتفاقات و اعتراضات اخیر در موضوع بنزین که با مداخله عوامل خارجی همراه شد، با هدف ضربه زدن به نظام و از پیش طراحی شده بود. 

وی افزود: برخی از دولتمردان کشورهای همسایه پیش از این حوادث، نسبت به کشانده شدن اعتراضات خیابانی در کشورهایی مثل عراق به کشورمان سخنانی به میان آورده بودند که یک سناریوی آمریکایی برای به آشوب کشیدن ایران بوده است.    

وی اظهار کرد: آمریکا در عراق علیه ایران نیرو تربیت می کند و موضوع بنزین در داخل ایران نیز محملی شده برای اجرای برنامه های ضد ایرانی از پیش طراحی و سازماندهی شده؛ بر این اساس استکبار از فضای انتقادات مردم سو استفاده کرد اما مردم با روحیه شهادت طلبی به میدان آمدند و بار دیگر درس فراموش نشدنی به دشمنان انقلاب دادند. 

رهاورد بایسته هنری از گنج جنگ نداریم

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران  نیز در این آیین گفت: هنر، شعر و ادبیات مقاومت، پیشینه چندهزار ساله در ایران دارد، ادبیات انقلاب اسلامی نیز به همت ادیبان، شعرا و هنرمندان موسیقی جان گرفته و تداوم یافته است. 

محمدرضا سوقندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دفاع مقدس را به عنوان گنج جنگ نام بردند، اظهار کرد: تاکنون آن طور که باید و شاید از گنج جنگ نتوانستیم رهاوردهای هنری بایسته تولید کنیم. 

وی افزود: بر این اساس بیش از آنکه نسل جدید را شماتت کنیم باید خودمان را به خاطر تولید اندک آثار هنری قابل قبول برای جوانان ملامت کنیم که نتوانستیم آب زلال و گوارا برای تشنگان وادی معرفت فراهم آوریم؛ در این صورت امکان استفاده از آب آلوده توسط این تشنگان وجود خواهد داشت. 

سوقندی تاکید کرد: بازتولید هنر و فرهنگ مقاومت که اوج آن در دفاع مقدس است باید در اولویت قرار گیرد، زیرا احیای آثار دفاع مقدس و حماسی به توسعه فرهنگی و فرهنگ دفاع مقدس منجر می شود. 

وی ادامه داد: باید به زبان های زنده و اقوام دنیا آثار هنری و فرهنگی تولید کنیم و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب نهضت ترجمه کتاب و فیلم در کشور راه اندازی شود. 

سوقندی اضافه کرد: مخاطبان انقلاب و پیام های آن جهانی هستند و تولیدات فرهنگی و موسیقی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد. 

وی یادآور شد: آثار فرهنگی به عنوان حافظه تاریخی باید به زبان نسل امروز تولید و در دسترس آنها قرار داد. 

شهدا اسطوره های تاریخ ایران هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین رونمایی گفت: سال ها آرزوی رونمایی از چنین اثر هنری موسیقیایی را داشتم که به یاد شهیدان آذربایجان قطعاتی بدست هنرمندان و شعرای توانمند و فرهیخته تولید شود. 

محمد محمدپور اظهار کرد: شهدا نیازی به تجلیل های ما ندارند، بلکه ما و جامعه به شهدا نیاز داریم و در ظل توجهات آنان و به برکت فرهنگ شهادت و خون شهدا جامعه را به تعالی برسانیم و جوهره انسانی خود را به منصه ظهور برسانیم. 

وی با اشاره به اینکه جلب رضایت خدا جوهره وجودی انسان را شکوفا می کند و بر این اساس حقیقت بشر رخ می نماید، اضافه کرد: سرداران و شهدای انقلاب اسلامی شخصیت های گرانمایه کشور هستند که با شجاعت، تدبیر، عزت و کرامت خودشان اسطوره های تاریخی ایران شدند. 

محمدپور ادامه داد: نسل امروز و آینده کشور با الگو گرفتن از زندگی پربار این سرداران می توانند از مشکلات و بحران ها عبور کنند و این موضوع نیاز و اضطرار ماست و چه زبانی بهتر و رساتر از زبان هنر و موسیقی است تا بتوان این الگوها را منتقل کرد، آینده تاریخی ایران با افتخار از سرداران دفاع مقدس یاد خواهد کرد.  

وی تاکید کرد: جریان موسیقی اثرگذار است و با وجود موضوع دفاع مقدس اقیانوس عظیمی از موضوع ها و مفاهیم را در اختیار داریم. 

تولید ۶ اثر موسیقی سرداران شهید آذربایجان 

مدیر تولید آثار آلبوم صوتی سرداران شهید آذربایجان نیز گفت: متن آثار موسیقی تولید شده مبتنی بر هویت ملی و محلی بوده و مفاهیم گنجانده شده توسط شاعران به بهترین صورت قابل ارایه شده است. 

شاهرخ پناهی فرد با اشاره به اینکه برای نخستین بار ۶ اثر موسیقیایی با موضوع سرداران شهید آذربایجان تولید شده است، اظهار کرد: پس از کار کارشناسی به مرحله تولید رسیدیم و تلاش کردیم در کمترین زمان ممکن با شاعران هماهنگ شویم و قطعات موسیقی مورد نظر را تولید کنیم. 

به گزارش ایرنا در این آیین همچنین از خانواده شهیدان باکری، تجلایی، شفیع زاده و یاغچیان و عوامل تولید اثر موسیقیایی سرداران شهید آذربایجان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.