امیر دریادار سیدمحمود موسوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: بهره‌گیری از پهباد بدون سرنشین دریاپایه (پرواز از یگان‌های شناور)، ساخت زیردریایی سنگین و ایجاد سامانه‌های کنترلی از جمله دیگر دستاوردهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هم اکنون ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دورتر از آب های سرزمینی خودمان در حال اسکورت یگان های تجاری و نفتکش است تا به دشمنان ثابت کند که نخواهند توانست صادرات نفت جمهوری اسلامی را به صفر برسانند.
دریادار موسوی ادامه داد: ما به هر قیمتی از یگان های خودمان دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد چرخه واردات و صادرات تحت الشعاع قرار گیرد.

دریادار موسوی با بیان اینکه از همان ابتدای پیروزی انقلاب مخالفت‌های دشمن علیه کشور شروع شده و تا به امروز ادامه دارد، اظهار کرد: شرایط جمهوری اسلامی در دفاع مقدس شرایط ویژه بود به طوری که دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حال بازسازی بودند و برخی حرکات افراد خودفروخته باعث شده بود تا نیروهای امنیتی بخشی از توان خود را برای مقابله با آنها بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در کمتر از ۶۷ روز پرونده نیروی دریایی رژیم بعث را بست، امروز بیش از ۹۰ درصد صادرات از طریق دریا صورت می‌گیرد چراکه ارزان‌ترین و ایمن‌ترین راه حمل و نقل است.

 دریادار موسوی گفت: در زمان جنگ اگر نیروی دریایی امنیت دریا را تضمین نمی‌کرد مردم با مشکل کمبود غذا روبه رو می‌شدند و این نیروی دریایی بود که راه صادرات و واردات به کشور را باز نگه داشت؛ در جنگ اگر صادرات نفت قطع می‌شد، مشکلات مردم دوچندان می‌شد اما نیروی دریایی اجازه نداد خدشه‌ای به واردات و صادرات وارد شود.  

وی اضافه کرد: در طول جنگ از ۱۰ هزار کشتی حمل بار، تنها ۲۵۰ فروند مورد حمله قرار گرفت و یکی از اهداف اصلی رژیم بعث از حمله به ایران، تسلط بیشتر به دریا و منافع آن بود اما سربازان وطن با هشت سال ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم مستکبران شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.