طاهر علمی روز چهارشنبه در مراسم نمادین زنگ تمرین ایمنی و زلزله در مدرسه سیفی مراغه افزود: در این راستا، برنامه های مدون و مناسبی با همکاری نهادهای فرهنگ ساز و نیز هلال احمر و آتش نشانی برای آموزش مهارت های مقابله با حوادث در مدارس اجرا می شود.

وی ادامه داد: همچنین مدارس باید به عنوان پایگاه و مکان امنی در محلات برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی تبدیل شود که این امر نیازمند مهارت آموزی های لازم و نیز ایجاد زیرساخت های ایمنی است.

علمی اضافه کرد: ستادهای بحران نیز با تجهیز و ایجاد زیرساخت ها در مدارس در جهت ایجاد مدارس به عنوان مراکز امدادرسانی در مواقع بحرانی تلاش و اهتمام کنند.

وی با اشاره به اجرای مانور زلزله و ایمنی افزود: این رزمایش دانش آموزی در مدارس با شعار «مدارس ایمن، جامعه تاب آور»  امسال در تمامی مدارس به اجرا در می آید.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز گفت: با توجه به اهمیت ایجاد آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث، آموزش های ضروری به دانش آموزان داده می شود.

نقی مسکینی افزود: مقاوم سازی مدارس و نیز اجرای تمهیدات ایمنی در کنار آموزش و فرهنگ سازی، ضرورت هایی است که باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اجرای تمرین های ایمنی در بین دانش آموزان نباید منحصر به زمان خاصی بوده و آموزش نکات ایمنی در دستور کار مدیران و مربیان آموزش قرار گیرد.

شهرستان مراغه با حدود ۴۸ هزار دانش آموز در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیرانتفاعی با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.