سعید رسولی روز چهارشنبه در حاشیه سفر رییس جمهوری به بستان آباد و بهره برداری از این طرح، در گفت وگو با ایرنا، افزود: پیش از این در سال های ۹۶ و ۹۷ مراکز استان های همدان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور متصل شده بودند.

وی اظهار داشت: امروز نیز مسیر جدید قطار تهران - تبریز در مسیر بستان آباد تا تهران افتتاح می شود که طول سفر را ۴ ساعت کاهش می دهد و پس از انجام کارهای و مراحل بعدی پروژه این زمان به ۵.۵ ساعت کاهش می یابد.

رسولی ادامه داد: همزمان با افتتاح خط آهن بستان آباد - میانه اولین رام قطار بستان آباد در معیت و حضور خانواده های معظم شهدا به مشهد اعزام می شود که برای این قطار ۲۰۰ مسافر پیش بینی شده بود که ۱۶۰ نفر سوار خواهند شد.

وی ادامه داد: از امروز فروش بلیت قطار بستان آباد به مشهد آغاز شده است و از شنبه آینده هر هفته سه رام قطار در این مسیر حرکت خواهد کرد.

طول راه آهن میانه ـ تبریز ۲۰۳ کیلومتر است که از این طول، ۱۳۲ کیلومتر خط آهن میانه ـ بستان آباد است که امروز با حضور آقای روحانی به بهره برداری می رسد.

هزینه این طرح ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل آن تا تبریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم است و در صورت تامین این اعتبار ، کل طرح تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.
اجرای این طرح مهم در شمال غرب کشور موجب جابه جایی هفت میلیون تن بار و دو میلیون مسافر خواهد شد و مسافت و زمان به ترتیب حدود ۱۱۴ کیلومتر و ۵:۳۰ ساعت کاهش می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.