عادل کاظمی روز سه شنبه با بیان مطلب فوق افزود: این کنتورها در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه‌ی هوشمند انرژی و طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود، نصب شده است.

وی میزان سهمیه‌ی تعیین شده‌ نصب کنتورهای فهام برای شرکت توزیع نیروی برق تبریز را حدود ۸۴۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار و ۹۱ دستگاه از این لوازم اندازه‌گیری در سطح شرکت نصب شده و تا پایان سال نیز ۳ هزار دستگاه دیگر نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله‌ نخست این طرح، کنتورهای هوشمند فهام برای انشعابات دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرفِ همکار در طرح‌های مدیریت مصرف نصب می‌شوند، تشریح کرد: هم اکنون تعداد ۹۷۰۰ مشترک دیماندی در شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد.

کاظمی افزود: طرح نصب کنتورهای فهام از سال ۹۵ در شرکت توزیع نیروی برق تبریز آغاز شده و تا پایان سال ۹۹ تمامی مشترکان دیماندی به این کنتورها مجهز خواهند شد.

کاظمی، اهداف این طرح ملی را ارتقای بهره‌وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب جهت مدیریت بار و مصرف مشترکان برق عنوان کرد.

وی کاهش تلفات غیرفنی در شبکه‌های برق، مدیریت تقاضا با ارسال نرخ به مشترکان و تشویق آنها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند، قطع برق مشترکان معین در شرایط بحرانی شبکه‌های توزیع، قرائت خودکار کنتورها، ایجاد بستر مناسب برای راه‌اندازی بازار خرده‌فروشی برق و یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور را از سایر مزایای اجرای طرح فهام دانست.

در شهرستان ۱.۸ میلیون نفری تبریز بیش از ۶۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.