حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقانی روز دوشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده میانه، زلزله را یک امر طبیعی غیرقابل اجتناب و از حوادث تلخ و پرزحمت اما وحدت آفرین عنوان کرد .

 وی با تاکید بر لزوم اتخاذ صبر و شکیبایی در حوادث و بلایا و تلاش در مشارکت عمومی در همدردی با حادثه دیدگان، اظهار کرد: انسان برای زندگی کردن خلق شده است و زندگی آموختنی است و الگو، قانون، فرهنگ و آداب و رسوم می خواهد و اسلام اینها را به خوبی برای بشر تبیین کرده است و اگر این نیازمندی ها به گونه ای که اسلام می خواهد توجه و تدبیر شود، زندگی رنگ و بوی خدایی و رحمانی به خود گرفته و معنادار می شود.

حجت الاسلام دهقانی افزود: زندگی در اجتماع و قانون انسانیت ایجاب می کند که نسبت به همنوعان خود بی تفاوت نبوده و خود را جزیی از یک خانواده بزرگ بپنداریم و با مدیریت حادثه و احترام به همنوع، در حل مشکلات یکدیگر با روحیه ای انقلابی و بسیجی وارد میدان شویم.

   وی با اشاره به تلاش های بی وقفه سپاه در رفع مشکلات زلزله زدگان، اظهار داشت: امروز می بینیم که سپاه و بسیج با تمامی امکانات، با فکر، مدیریت و کارش وارد صحنه شده و با علاقه به کشور و ملتش به یاری این حادثه دیدگان شتافته است و بی شک تا آخر کار در کنار آنان خواهد ماند و این نهایت فهم و درک سپاهیان و بسیجیان را می رساند که برای ایجاد رفاه دیگران از رفاه خود و خانواده شان می گذرند.  

زلزله ۵٫۹ ریشتری آذربایجان شرقی ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۹۸ اتفاق افتاد .

در این زلزله بیش از ۱۲ هزار نفر خانه خود را از دست دادند و در زمان حاضر بیشترشان در اتاقک های اسکان موقت زندگی می کنند و بازسازی واحدهای تخریبی آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.