علیرضا ارجمندی روز چهارشنبه در نشست تخصصی معاونان سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری پنج استان شمال غرب کشور در تبریز،   ادامه داد: ۲۴۲ منطقه دارای سرمایه گذار و ۱۴۷ منطقه دارای طرح نمونه گردشگری مصوب هستند و از این تعداد، ۹۴منطقه نمونه گردشگری به عنوان منطقه فعال معرفی شده است.

وی، همچنین با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از مناطق مستعد از نظر مناطق نمونه گردشگری در شمال غرب کشور است، افزود: تاکنون ۴۶ مصوبه و ۱۷ موافق نامه در خصوص طرح های منطقه نمونه گردشگری در این استان ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری کشور همچنین با تاکید بر لزوم پایش مسائل مناطق نمونه گردشگری اظهار کرد: بررسی و  رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران از نکات کلیدی در موضوع راهبردی مسائل مناطق نمونه گردشگری کشور است.  

ارجمندی افزود: یکی از اهداف این گردهمایی بررسی کارشناسی نیازهای سرمایه گذاران است، زیرا باید به مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران به صورت تخصصی رسیدگی شود و این نشست به منظور هم اندیشی و هم فکری معاونین سرمایه گذاری برای ساماندهی مناطق نمونه گردشگری و جذب سرمایه گذار در این مناطق تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم در مناطق نمونه گردشگری برای افزایش جذب گردشگر اهمیت بالایی دارد و برای فراهم کردن این مهم باید برنامه ریزی های ویژه ای برای جذب سرمایه گذار انجام شود.

مرتضی آبدار افزود: بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیاز به حمایت دارند و باید برای رفع موانع و مشکلات آنها نهایت تلاش خود را بکنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم تمرکز بر فعالیت های اقتصاد بدون نفت، ادامه داد: یکی از راه های رونق اقتصادی در شرایط کنونی اتکا به درآمدهای گردشگری است که از راه توسعه سرمایه گذاری در این زمینه قابل دستیابی است.  

آبدار در ادامه به افزایش ۱۷ درصدی جذب گردشگر خارجی در تبریز به واسطه رویداد تبریز ۲۰۱۸ اشاره و اظهار کرد:برای معرفی ظرفیت های این شهر و حتی آذربایجان شرقی، برنامه ریزی های متعددی برای ارتقا زیرساخت های گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده و در حال حاضر نیز ۸۰۷ طرح مرمتی و زیرساخت گردشگری در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، گردهمایی ۲ روزه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، معاونان سرمایه گذاری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان با مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیر ساخت‌های گردشگری کشور امروز در تبریز آغاز به کار کرد و عصر فردا به پایان می رسد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.