علی امیری راد روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بیش از یکصد برنامه اجرا شده است و ۶۵ برنامه نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین سند بومی آسیبهای اجتماعی خداآفرین گفت: هرچند اعتیاد اولویت اول آسیبهای اجتماعی در این شهرستان نیست اما به دلیل تاثیر مخرب این ماده افیونی در سایر مسائل اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی نباید نسبت به آن سهل انگاری شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خداآفرین هدف از برگزاری این همایش را آگاه سازی جامعه هدف به منظور پیشگیری از اعتیاد نام برد و برپایی نمایشگاه وکلاسهای آموزش پیشگیری از اعتیاد درمدارس، روستاها و پایگاههای بسیج را خواستار شد.

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه ریشه تمام معضلات و مفاسد اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: یکی از جدی ترین عوامل اعتیاد عدم شناخت و آگاه سازی نسبت به این معضل است.

وی تغییر دیدگاه افراد، ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش آگاهی را از جمله عوامل پیشگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد نام برد.

کارشناس مسئول اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه پیشگیری اولیه از طریق سرمایه گذاری در آموزش افراد، پیشگیری ثانویه از طریق درمان و بازتوانی معتادین جهت جلوگیری از آسیب و پیشگیری از طریق تامین سرپناه شبانه برای معتادان درمان ناپذیر را از جمله الگوهای رایج  در پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر برشمرد.  

رضا عبدی با تاکید بر تاثیر درمان اجتماع محور از طریق سبک زندگی هدفمند و هوشمندانه گفت: در استان آذربایجان شرقی ۹مرکز سرپناه شبانه جهت تامین بهداشت و غذای گرم معتادان درمان ناپذیر وجود دارد و به حدود ۶۵۰ نفر خدمات ارایه می شود.

سخنرانی یک فرد بهبود یافته از اعتیاد و نیز برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.