ایرج شهین باهر روز چهارشنبه در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه این بدهی از بابت عوارض بوده و تاکنون به حساب شهرداری پرداخت نشده است، افزود: اگر این مبلغ به شهرداری پرداخت شود شاهد ساخت پارک ها و خیابان های بیشتر و اجرای طرح های عمرانی مختلف در سطح شهر خواهیم بود.

وی اظهار داشت: از استانداری تقاضا دارین ترتیبی اتخاذ کند که دستگاه ها با شهرداری همکاری خود را افزایش دهند و در شرایط کنونی مهم ترین درخواست شهرداری پرداخت بدهی های پتروشیمی و پالایشگاه تبریز است.

شهین باهر از محقق نشدن واگذاری قیر یارانه ای به شهرداری تبریز انتقاد و اضافه کرد: تاکنون یک بشکه هم از این قیرها به تبریز داده نشده است.

وی با بیان اینکه استانداری آذربایجان شرقی باید برخی مسائل مربوط به شهرداری ها را در سطح ملی پیگیری کند، یادآوری کرد:  لایحه هایی در سطح دولت و مجلس مطرح است که منجر به کاهش درآمدهای پایدار شهرداری ها خواهد شد که از استاندار خواهشمندیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

ایرج شهین گفت: نبود لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها به علت اینکه درآمد شهرداری ها غالبا" ناپایدار است باعث ایجاد مشکلات عدیده برای شهرداری ها شده است که این مشکلات برای شهروندان نیز صادق است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نز در این نشست تحقق مدیریت واحد شهری در تبریز را با هماهنگی بین بخشی نهادهای مختلف اجرایی ممکن دانست و افزود: به صورت نسبی درتبریز شاهد هماهنگی بین دستگاه های مختلف هستیم و تمام تلاش ما در شورا و شهرداری جلب رضایت شهروندان است.

شهرام دبیری اضافه کرد: در گذشته بنا به تصمیم دولت، شهرداری ها به صورت خودکفا و با کمک چند درصدی دولت اقدام به کسب درآمد کردند که پس از گذشت چندین سال این کمک نیز از سوی دولت قطع شد.

وی اظهار داشت: ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از عمده مشکلات شهرداری تبریز است که برای رفع آن شهرداری نیازمند حمایت دولت است و در ارتباط با ساخت قطار شهری نیز شهرداری با وجود مشکلات اقتصادی موجود بدون کمک دولت و با هزینه مستقیم خط یک را به بهره برداری رسانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.