محمدرضا پورمحمدی در نشست فوق العاده شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در تبریز، گفت:  با وجود تاکید رئیس جمهور در این زمینه عملکرد مدیریت شهری تبریز چندان مثبت نیست.

وی با بیان اینکه در توسعه و آبادی استان، من و شما نداریم و باید با همدلی به فعالیت بپردازیم، افزود: مطالبات شهرداری تبریز را پیگیری می کنیم تا عواید پرداخت این مبالغ از سوی دستگاه های اجرایی، به کالبد شهر بازگردد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید برای مناطق حاشیه نشین بازتعریفی انجام شود تا بدانیم کدام مناطق واقعا تهدیدی جدی برای جان مردم هستند، اظهار کرد: باید در ستاد بازآفرینی شهری، محدوده مشخصی برای ایجاد خانه های جایگزین در نظر گرفته شود.

وی گفت: همدلی شورا و شهرداری برای پیشبرد مسائل شهری نیز مایه سربلندی است اما برای جبران برخی مشکلات موجود باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

پورمحمدی افزود: برآیند عملکرد شهرداری تبریز زمانی مشخص می‌شود که آسفالت، فضای سبز، خدمات شهری و بسیاری از اقدامات مرتبط با مدیریت شهری در فضای شهر نمود پیدا می‌کند.

عملکرد شهرداری تبریز در بخش عمران مطلوب نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه عملکرد شهرداری تبریز در انجام پروژه های عمرانی مطلوب نیست، گفت: عملکرد صورت گرفته توسط شهرداری تبریز در بخش عمران غیر قابل کتمان است اما رضایت بخش نیست.

کریم صادق زاده اضافه کرد: کارنامه شهرداری تبریز کارنامه متوسطی است که می تواند نمرات بهتری را کسب کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در خصوص بافت فرسوده و حاشیه نشینی اقدام چندانی انجام نشده است، گفت: بودجه شهرداری تنها به بخش حقوق و اداره و تنظیف شهر کفایت می کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از شهروندان از اتوبوس استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه ناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده شده و طی چهار سال گذشته خرید اتوبوس جدید صورت نگرفته است.

صادق زاده افزود: در خصوص تراموای تبریز مطالعات انجام شده اما در مقایسه با دیگر شهرها همچنان مسکوت مانده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام ‌اینکه خط یک مترو تبریز در حال اتمام است، اضافه کرد: استانداری آذربایجان شرقی باید در این مورد پیش قدم شود و علاوه بر کمک های دولتی به شهرداری تبریز با تغییر کاربری بعضی از زمین ها به شهرداری تبریز کمک کند.

صادقزاده با بیان اینکه هیچ پروژه مهم و حیاتی نیز در تبریز دیده نمی شود، گفت: قوانین و مقررات شورا ناقص است و دولت باید به اصلاح این قوانین کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه طی سال های گذشته هیچ سرمایه گذاری عمده در شهر تبریز انجام نشده است، اظهار کرد: در بحث سرمایه انسانی نیز پرسنل شرکتی شهرداری تبریز نگران وضعیت امنیت شغلی خود هستند.

وی ادامه داد: با تلاش شهردار تبریز طرح تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی آغاز شده و باید توجه داشته باشیم که کارگران سرمایه های معنوی مجموعه هستند و باید این قشر زحمت کش در امینت روانی باشند.

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: وضعیت شهرک های صنعتی از نظر رفاه و آسایش کارگران و صاحبان سرمایه مطلوب نیست.

نیازمند عملگرایی در زمینه ساماندهی حاشیه نشینی هستیم

شکور اکبرنژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه باید از شعار و تئوری پردازی فاصله گرفته و به سوی عملگرایی در مواردی همچون حاشیه نشینی حرکت کرد، افزود: نخبه های جوان باید مورد حمایت استانداری قرار گیرند تا برای شهر مفید واقع شوند لذا توجه به شهر هوشمند بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شیرابه های زباله ها یک خطر جدی برای سلامت شهروندان است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با تشویق می‌توان سرمایه‌گذاران تبریزی را پای کار آورد.

سونیا اندیش دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه تبریز از بابت توسعه سرمایه گذاری رنج می برد، در حالی که در شهرهای دنیا این امر از طریق بخش خصوصی انجام می شود، افزود: در تبریز، سرمایه گذاران بزرگی از قدیم الایام وجود دارند که با یک تشویق جزئی می توان از حضور آنها استفاده نمود.

وی ادامه داد: ما هنوز از داشته های خود نتوانسته ایم استفاده کافی به عمل آوریم آن گاه چه انتظاری می توان از سرمایه گذاران خارجی داشت تا در این وضعیت به فعالیت بپردازند.

اندیش در مورد ترافیک شهر تبریز خاطرنشان کرد: وجود گمرک و ایستگاه راه آهن تبریز در مسیر غرب، دلیل اصلی ترافیک سنگین دیزل آباد در ساعات پایان روز است که تردد خودروهای دیزلی نیز بر ترافیک منطقه می افزاید.

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی شهر تبریز ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و  ۳۸۴ هزار نفر در ۹۶ هزار سکونتگاه‌ غیررسمی این شهر زندگی می کنند. ‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.