معصومه ابتکار روز دوشنبه در جریان بازدید از روستای زلزله زده تیرشاب سراب با اشاره به اینکه به نمایندگی از طرف دولت و رییس جمهور برای بررسی اقدامات صورت گرفته و وضعیت موجود در روستاهای زلزله زده سراب حاضر شده ام، گفت: بعد از زلزله ای که در مناطق سراب و میانه رخ داد و آسیب های که برای تعدادی از هموطنانمان به وجود آورد و در برخی روستاها منازل تخریب شد و خسارت های جانی نیز داشته است دولت خیلی سریع وارد عمل شد.

وی افزود: از همان لحظات اول مقامات محلی و نیروهای امدادی در محل حضور داشتند و اقدامات لازم و ضروری بلافاصله انجام شده است.

ابتکار با بیان اینکه کارهایی مثل تامین چادر انجام شده است و آواربرداری تا حدی انجام شده و همچنان نیز در حال اجراست، اظهارکرد: تدابیر اولیه جهت تامین نیازهای اولیه خانوارها به خصوص زنان و کودکان مورد بررسی قرار گرفته و تامین خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به فرارسیدن فصل سرما گفت: دولت با همت مردم و خیرین اقدامات لازم را انجام می دهد تا خانواده های ساکن در مناطق روستایی زلزله زده سامان یابند.

معصومه ابتکار در سفر یکروزه خود به استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه نشست منطقه‌ای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه زنان و خانواده حضور یافت.

معاون رییس جمهوری در پایان سفر خود در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته، مدیران زن و کارآفرینان شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند و در روستاهای سراب هم موجب تخریب تعدادی از واحدهای مسکونی و تلفات دامی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.