به گزارش ایرنا، ربیعی روز دوشنبه به بازدید از روستای زلزله زده «ورنکش» به عنوان کانون اصلی زمین لرزه ۵.۹ ریشتری جمعه گذشته، رفت و با حضور در منزل خانواده های داغدار «زهرا عابدی» و «ریحانه قربانی» به درد دل والدین آنها گوش داد. 

زهرا عابدی و ریحانه قرانی، ۲ دانش آموز قربانی زمین لرزه روستای ورنکش هستند که بازپخش فیلمی از اظهارات تلویزیونی آنان، به دلیل شیرین زبانی شان، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و موجب تاثر کاربران شد.

مادر زهرا عابدی در دیدار سخنگوی دولت از این خانواده گفت:  خدا را شکر می کنم که وحدت مسوولان بار دیگر نشان داده  می شود. 

وی از ربیعی درخواست کرد مدرسه ای به نام زهرا در روستای زلزله زده «ورنکش» بنا شود. 

پدر زهرا نیز که از درگذشت فرزندش به شدت محزون و ناراحت بود، گفت: ما به عنوات مسلمان شیعه باید به حضرت زهرا (س) و حضرت رقیه (س) تاسی و گریه کنیم که دچار مصائب به شدت بزرگ تری شدند و باید در صبر برای دشواری ها از آنان الگو بگیریم. 

وی افزود: مسوولان در زمین لرزه سنگ تمام گذاشتند و اکنون نیز قدم رنجه کردند و در روستا و منزل داغداران حاضر شدند؛ ای کاش روستا پزشک مستقر داشته باشد. 

دیدار سخنگوی دولت با خانواده داغدار زلزله آذربایجان شرقی

ساکنان روستای «ورنکش» نیز با ذکر صلوات و گفتن «آذربایجان باشین ساغ اولسون» (آذربایجان تسلیت) از ربیعی و هیات همراه تشکر  و از اقدامات انجام شده ابراز رضایت کردند. هر چند به گفته آنان هنوز برخی کاستی ها در خدمت رسانی وجود دارد. 

لزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

زلزله فوق ۵ فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.