مجید جودی، روز دوشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه دولت حدود ۲ هزار میلیارد ریال وام و یک هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای آسیب دیده مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تخصیص می‌یابد.

وی اشاره به بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان های سراب و میانه، اظهار داشت: ارزیابی‌های مناطق زلزله‌زده در روزهای گذشته نشان می دهد ۳ هزار واحد مسکونی روستایی باید بازسازی و یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز باید تعمیر شود.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال وام، ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال کمک معیشتی تعلق می‌گیرد که در مجموع هر خانوار زلزله‌زده ۷۰۰ میلیون ریال وام و کمک بلاعوض دریافت می کند.

جودی، با بیان اینکه آواربرداری از روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی در حال انجام و بازگشایی معابر روستایی نیز انجام شده است، ادامه داد: برای واحدهایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده اند، کمک اجاره ۱۰۰ میلیون ریالی به هر خانوار داده می شود.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی مردم مناطق زلزله زده در چادر اسکان یافته‌اند و از فردا اسکان آن ها از چادر به مناطق امن‌تر آغاز و تمهیدات در این خصوص شروع می شود.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.