اسماعیل نجار، یکشنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد بحران آذربایجان شرقی مقرر شد برای نوسازی ۳ هزار واحد مسکونی و تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اعتبار تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: عوامل اجرایی دستگاه ها و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی از اولین دقایق وقوع حادثه در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای نجات و سپس امداد آسیب دیدگان را انجام داده اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اسکان موقت زلزله زدگان در چادر، گفت: با توجه به سردی هوا امکان زندگی در چادر برای زلزله زدگان وجود ندارد بنابراین مقرر شد ۱۰۰ میلیون ریال به واحدهایی که تخریب شده و امکان استقرار زلزله زدگان در آن وجود ندارد پرداخت شود.

نجار، با بیان اینکه هم اکنون بنیاد مسکن کارهای مربوط به اعطای این تسهیلات را آغاز کرده است، ادامه داد: این افراد می توانند با دریافت این مبلغ محلی را اجاره کرده یا در خانه وابستگان خود اقامت کنند و اگر این کارها میسر نشد در محوطه محل زندگی خود اتاق ۳*۴ یا ۴*۵ احداث و در آن سکونت یابد.

وی یادآوری کرد: همکاری مردم و دستگاه ها برای رسیدگی و حل مشکلات مناطق زلزله زده موجب ایجاد انگیزه زندگی و آرامش در بین زلزله زدگان این مناطق می شود.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.