شهاب‌الدین بی‌مقدار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجلس و دولت کارشان را درباره لایحه «اف.ای.تی.اف» انجام داده‌اند، اما بعد از اینکه به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد، اظهار نظرهای مختلفی شد و می‌گویند یک سالش گذشته و در واقع رد شده است.

وی افزود: از آقایانی که در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، می‌خواهم که مسئله FATF را حل کنند، اگر فکر می‌کنند با حل نکردن آن می‌توانند مسئولیت را به گردن دولت و مجلس بیندازند، در اشتباه هستند، چون دولت و مجلس کار خودشان را انجام داده اند.

بی مقدار درباره ضررهایی که در اثر تصویب نشدن FATF به کشور می‌رسد، گفت: سال گذشته در جلسه رئیس بانک مرکزی روسیه با آقای لاریجانی رییس مجلس، رسما به وی اعلام کردند که اگر FATF را قبول نکنید، روسها نمی توانند روابط ‌شان با ایران را ادامه دهند، چون با کل بانک‌های جهان مراوده دارند و اگر مسئله FATF حل نشود، متهم به پول‌شویی و کمک به تروریسم می‌شوند و در نتیجه نمی‌توانند با ما تعامل کنند.
وی تاکید کرد: به عنوان یک نماینده مجلس از آقایان می‌خواهم که با FATF یا بدون FATF لج نکنند؛ قوانین پول‌شویی در کشور اجرایی می‌شود؛ من دبیر فراکسیون شفاف‌سازی هستم، از همین پول‌شویی نزدیک به ۱۳هزار میلیارد تومان فقط مالیات توانسته اند بگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با  بیان اینکه کشورهای زیادی عضو FATF هستند، اظهار کرد: آیا شما شنیده‌اید که از اطلاعات‌شان سوءاستفاده‌ای شود.

بی مقدار ادامه داد: اکنون مالزی و کشورهای همسایه مثل ارمنستان و آذربایجان برای یک ایرانی حساب باز نمی‌کنند، حتی در عراق هم بانک مرکزی عراق به ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهد حساب شخصی داشته باشند، و در صورت عدم تصویب FATF  این مشکل شدیدتر هم می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ما اگر در لیست سیاه برویم، بیرون آمدن از آن مستلزم کار شدید سیاسی و اقتصادی است و مجبور می‌شویم امتیازات بیشتری بدهیم.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.