میرهادی قره سید رومیانی، روز شنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده «ورنکش» میانه افزود: از دیروز برای کارگران حادثه دیده در این زلزله فایل مشخصی باز شده و پرونده بیمه بیکاری این افراد بدون انجام آزمون وسع پذیرفته می‌شود.  

وی با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله، اظهار داشت: تمام مجموعه های رفاهی و خانه های امید این وزارتخانه در اختیار مردم حادثه دیده است تا آن ها از این مراکز استفاده کرده و از خدمات آن ها بهره مند شوند.

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه های خدماتی و درمانی نیز سازمان تامین اجتماعی با تمام توان خود در خدمت حادثه دیدگان است و در حوزه بانک ها نیز تسهیلات برای این افراد تصویب شده است که بعد از اعلام مدیریت عالی استان این تسهیلات به صورت قرض الحسنه یا بلاعوض پرداخت می شود.

قره سید رومیانی، با قدردانی از تلاش مدیران دولتی، حاکمیتی و نظامی در ارایه خدمات به زلزله زدگان شهرستان های میانه و سراب، ادامه داد: این نهادها همدلی بسیار بزرگی برای خدمت رسانی به مردم این مناطق به نمایش گذاشته اند.  

وی با بیان اینکه پس از ورود به مناطق زلزله زده در ساعات پایانی روز گذشته،  شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پاسی از شب برگزار شد، یادآوری کرد: گستردگی دستگاه های ذیل این وزارتخانه موجب شده تا بتوان خدمات بیشتری را برای مردم حادثه دیده در حوزه های کارگری،  رفاهی و تسهیلات بانکی ارایه شود.

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون در حال بررسی فنی و کارشناسی خسارت های وارده به مردم هستیم تا در کنار ستاد بحران استان بتوانیم قسمتی از خسارت ها را جبران کنیم.

قره سید رومیانی، افزود: همه همکاران در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله تامین اجتماعی، درمان تامین اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق رفاه، صندوق بازنشستگی و سازمان بهزیستی، جامعه هدف خود را در زیرپوشش قرار داده و وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهند و در کنار آن خدماتی را که از سوی مدیریت استان به ما محول می شود را انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله تاکنون ۷ کشته و بیش از ۵۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.