ایرج شهین باهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تجهیزات برای تسریع در امر آواربرداری مناطق زلزله زده همراه با اعزام نیروی مورد نیاز در مناطق مزبور صورت گرفته است و تا زمان آواربرداری کامل در منطقه مستقر خواهند بود.

وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هم استانی ها در زلزله‌ بامداد روز جمعه ۱۷ آبان در شهرستان میانه، اظهار داشت: شهرداری تبریز در کنار خانواده‌های حادثه دیده است و در صورت نیاز  با تمام ظرفیت برای کمک به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارد.

شهین باهر اضافه کرد: در این راستا شهرداری تبریز ۲ دستگاه بابکت به مناطق زلزله زده استان ارسال کرده و  سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز شش دستگاه کمپرسی و دو دستگاه بابکت به مناطق زلزله زده ارسال کرده تا امر آواربرداری تسریع شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مدیریت بحران شهرداری بازدیدی از مناطق حاشیه نشین شهر تبریز انجام دادند، گفت: خوشبختانه زلزله بامداد جمعه خسارتی در مناطق حاشیه نشین تبریز در پی نداشته و جای نگرانی نیست.

شهین باهر به آماده باش نیروهای آتش نشانی شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: در صورت نیاز شهرداری تبریز آماده اعزام نیروهای امدادی و خدماتی به مناطق زلزله زده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته و آخرین آن راس ساعت ۷ و ۷ دقیقه امروز / شنبه / به قدرت ۲.۶ ریشتر ترکمنچای میانه را لرزاند.

زلزله روز گذشته ۵ جان باخته و ۵۲۹ مصدوم بر جا گذاشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.